آزادی ۲۹۵ مددجوی زندان‌های اردبیل با استفاده از ارفاقات قانونی

در راستای عمل به سیاست‌های مشترک نهاد قضا و سازمان زندان‌ها در بحث کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی، قضات محاکم استان در زندان‌های اردبیل حضور یافته و ضمن گفتگو با زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان زمینه استفاده از امتیازات تاسیسات حقوقی را فراهم آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای طرح‌های پایش و غربالگری زندانیان و حضور مداوم، مستمر و برنامه‌ریزی شده قضات در داخل زندان‌های این استان، مددجویانی که مستحق برخورداری از ارفاقات قانونی بودند شناسایی و در همین راستا تعداد ۲۹۵زندانی با استفاده از این تخفیفات از زندان آزاد شدند.

آزادی ۲۹۵مددجوی زندان‌های اردبیل با استفاده از ارفاقات قانونی

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، با اعلام افزایش حضور قضات و دیدار چهره به چهره با زندانیان از ابتدای سال جاری نسبت به ایام مشابه سال گذشته گفت: با تعامل سازنده و روبه رشدی که بین زندان‌های استان و مراجع قضایی در جریان است، طبق برنامه ابلاغی از سوی رییس کل دادگستری و نظارت دادستان مرکز استان، قضات دادگاه‌های حقوقی، کیفری و دادسراها بصورت هفتگی در زندان‌ حضور یافته و درخواست‌ها و مطالبات مددجویان را مورد بررسی قرار می دهند.

انتهای خبر/

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha