یادواره سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در زندان زاهدان برگزار شد

یادواره سومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «ما ملت  امام حسینیم» با حضور جمع کثیری از مددجویان تشیع و تسنن ، مسئولین قضایی، علمای اهل سنت و تشیع ، سران  و ریش سفیدان طوایف در زندان زاهدان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان، در این مراسم که حضور پیکر مطهر شهید گمنام آنرا معنویت دوچندان بخشیده بود ؛ حسن نوری دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان که افتخار همرزمی با شهید سلیمانی را داشته است ، مولوی نورمحمد شه بخش امام جماعت و مدرس تفسیر مسجد احمدیه زاهدان ، حجت الاسلام سجادی مسئول کمیته خادمین شهدای سیستان و بلوچستان در سخنان جداگانه ای در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و ارزش شهادت و تاکید بر پیروی راه شهیدان به ایراد سخن پرداختند .
قرائت شعر ، دکلمه ، اجرای سرود ، برپایی نمایشگاه آثار هنری ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، تقدیر از برگزیدگان سومین دوره مکتب حاج قاسم و ... بخش های متنوع و متعدد این یادواره بود که در پایان آن نیز پیکر پاک و مطهر شهید گمنام ۲۲ساله در فضایی معنوی و سرشار از عطر یاد شهدا در بین شرکت کنندگان تشییع گردید .
حسنعلی نوری دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در جمع مددجویان زندان زاهدان با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود گفت: خداوند متعال قرآن کریم را برای هدایت بشریت معجزه جاوید قرار داد تا در ابعاد و شئون زندگی به آن مراجعه کنند یکی از پیامهای مهم این کتاب شریف مقاومت و استقامت در برابر شیطان و جبهه کفار است .
وی ادامه داد : تضاد حق و باطل از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است از آن وقت که هابیل به دست قابیل کشته شد این جبهه بوجود آمده و این مسیر تا به امروز کماکان ادامه دارد و وظیفه مومنین مقاومت و استقامت است که یاری خدا را به همراه خواهد داشت چنانکه در احد و خندق مسلمین مقاومت کردند و خداوند آنان را یاری کرد .
این یادگار دفاع مقدس افزود : ما در جنگ هشت ساله تفسیر این آیات را به چشم دیدیم آنگاه که جمعیت محدود از رزمندگان اسلام بر لشکرهای مجهز بعثی غلبه می کرد و این نبود مگر با نصرت الهی . رزمندگان با اخلاص و فقط به خاطر خدا استقامت می کردند . هر کاری با اخلاص انجام شود خداوند پذیرا است خداوند فرموده من بهترین شریک هستم هرچه و هر که فرد دیگری را در کاری با من شریک کند من سهم خودم را هم به او واگذار می کنم .
همرزم شهید سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان خاطراتی از سردار سلیمانی گفت : حاج قاسم به معنای واقعی اخلاص داشت آن چیزی که در دوران جنگ رزمندگان را شیفته شهید سلیمانی قرار داده بود بی‌ریابودن و اخلاص وی بود، از همه مهمتر محبتی که نسبت به بسیجیان و رزمندگان داشت در یک مقطعی حس برادری در مقطعی حس پدری بود این حس کمک می‌کرد تا در عرصه جنگ و جهاد فاصله‌ای بین رزمندگان و سلسله مراتب فرماندهی احساس نکنیم.مقاومتی که در عملیات کربلای ۵ صورت گرفت و یا مقاومت رزمنده های استان در تک آخر شلمچه در ۴ خرداد ۶۳تنها بخشی از آنها است، آن چیزی که رزمندگان پس از اسارت ترسیم کردند این بود که رمز مقاومت علاوه بر تاسی به امام راحل، محبت و رابطه مرید مرادی که بین آنها با فرمانده لشکر وجود داشت بود. همین اخلاص مهر حاج قاسم را در قلب و سینه مردم قرار داد راز محبت مردم به حاج قاسم اخلاص او بود کسانی که شاید یکبار هم او را از نزدیک ندیده بودند در زمان شهادت او و تشییع پیکرش چنان حماسه ای آفریدند .
دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت : نسل امروز ما داعش را در رسانه ها شناختند اما ما داعش را در سال ۶۰پشت سر گذاشتیم ما در حوادث سالهای ۶۰با تفکرات و اقدامات داعشیان روبرو بودیم آنجایی که عروس خبیث کومله برای رفتن به خانه داماد پلید درخواست قربانی کردن ۱۰رزمنده بسیجی و سپاهی و ارتشی را کرد وقتی ۱۷هزار زن و مرد و کودک هم وطن ما به جرم مسلمانی به جرم محاسن داشتن به جرم نصب عکس امام در مغازه به جرم مسجد رفتن توسط منافقین ترور شدند اما چون برای نسل هایی که این ها را ندیده بودند تبیین نکرده بودیم دستاوردهای نظام را بیان نکرده بودیم امروز شاهد فریب خوردن جوانان ما و اغتشاشات هستیم .

مولوی نورمحمد شه بخش امام جمعه و مدرس تفسیر مسجد احمدیه زاهدان که به اتفاق جمعی از سران طوایف و ریش سفیدان در یادواره سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان مرکزی زاهدان شرکت کرده بود طی سخنانی در جمع مددجویان تشیع و تسنن گفت : ایام شهادت سردار سلیمانی است مرد بزرگی که نه فقط برای کشور ما بلکه برای جهان اسلام زحمات زیادی کشید بلکه بنا به تعالیم اسلامی هر کجای جهان مظلومانی دید حتی اگر مسلمان نبودند نیز در برابر استکبار از آنها دفاع کرد و به آنها کمک کرد .
این مفسر قرآن با اشاره به پیکر شهید گمنام در یادواره گفت : درخت اسلام از آغاز با خون شهیدان آبیاری شده و برای ما باقی مانده لذا همه ما بابت دینی که به ما رسیده مدیون شهدا هستیم پیامبر اسلام (ص) بارها به همسرش بابت زهری که توسط زن یهودی به خورد ایشان داده شده بود اظهار تألم نمود تا اینکه به عبارتی بر اثر آثار همان زهر به شهادت رسید .
مولوی شه بخش افزود : خداوند سبحان چنان رحمت فراوان دارد که به کسانی که آرزوی شهادت در راه خدا دارند و حسرت شهیدان را می خورند هم اجر شهادت می دهد پس همه انسان ها می توانند اجر و ثواب شهید دریافت کنند به شرطی که در خود تحول ایجاد کنند در فکر و عمل و نیت خود اخلاص داشته باشند
وی با اشاره به آیات سوره یوسف ادامه داد : خداوند در سوره یوسف زندانی شدن یوسف را تشریح می کند یوسف تهمت را به جان خرید اما از گناه فرار کرد در زندان هم غمگین نشد پرخاش نکرد وظیفه اش را پیدا کرد و شروع نمود به دعوت الی الله. زندانیان هم باید از سنت یوسف بهره ببرند زندان را به چشم یک کلاس درس و یک مکان تفکر بنگرند به ذکر و یاد خدا بپردازند و از فرصت خود در این راه بهره ببرند همانگونه که یونس (ع)در شکم ماهی تسبیح گفت نماز و دعا خواند تا موجب نجاتش شد .
حجت الاسلام سجادی مسئول کمیته خادمین شهدا در استان سیستان و بلوچستان ضمن ادای احترام به شهدا و خصوصا شهید سلیمانی گفت : شهدا با اخلاص و تهذیب نفس خود را محبوب خدا قرار دادند آنها با گام گذاشتن در صراط مستقیم نشان دهنده صراط مستقیم به سایرین هم هستند
وی افزود : راه رسیدن به صراط مستقیم دوری از شیطان است خداوند در قرآن بیش از ۹۰ بار از واژه شیطان به عنوان یک تهدید یاد کرده است انسان اول باید از شیطان دور شود تا در قدم دوم خود را در آغوش خدا بیاندازد خدایی که هم رحمان است و هم رحیم خدایی که رزاق است و عطا می کند به انسان.
حجت الاسلام سجادی از شاکر بودن به عنوان یکی از ویژگی شهدا یاد کرد و افزود : انسان همیشه باید خدا را سپاس بگوید دوری از شیطان و به آغوش خدا رفتن دو نعمت بزرگی است که با الطاف خدا به دست می آید پس بابت این دو نعمت هم باید خدا را سپاس گفت نباید لحظه ای فراموش کرد که همه نعمت ها از جانب خداوند است .
مسئول کمیته خادمین شهدا در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری گفت : اعتقاد به قیامت به زمانی که همه اسرار آشکار می شود و کمک خواستن فقط از خدا یعنی اینکه فقط خدا را ببینی و فقط از او استمداد بگویی و همه جا خدا را حاضر و ناظر ببینی دیگر عوامل رسیدن به صراط مستقیم است .شهدا اینگونه بودند و این شرایط را داشتند حاج قاسم این روحیه را داشت . او امت واحده را می دید و چراکه اعتقاد به قیامتی داشت که آنروز همه با هم یکسان هستند .
این خطیب توانمند ادامه داد: خداوند توبه پذیر است همه را می بخشد غفور و رحیم است هر کسی که از روی اخلاص و تعبد به درگاه خدا می آید خدا او را عزیز می کند چنانکه یوسف را از قعر چاه عزیز مصر کرد خداوند شهدا را هم عزیز کرده شهید سلیمانی یا شهدای گمنام را بنگرید آنها گمنامی را انتخاب کردند اما ملت ایران برایشان چه می کنند چه احترامی برایشان قائل هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha