انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات‌کل زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان قم

مدیران کل زندانها و کتابخانه های عمومی استان قم با هدف توسعه فعالیت های کتابخوانی در بین زندانیان تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قم، علی اصغر رنجبر مدیر کل زندانهای قم در حاشیه بازدید از کتابخانه بزرگ مرکزی شهر با مهدی توکلیان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان دیدار و تفاهم نامه همکاری مشترکی را امضاء کردند.

این تفاهم نامه همکاری که در راستای تفاهم نامه ستادی بین سازمان زندانها و نهادکتابخانه های عمومی کشور منعقد شد با هدف ایجاد و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی زندانها، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی زندانیان و ترویج فرهنگ مطالعه و نیز کمک به فراهم کردن شرایط بازگشت مطلوب زندانیان به زندگی اجتماعی، به امضا رسید.

همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی متعدد در طول سال ویژه زندانیان، تجهیز کتابخانه های عمومی مستقر در زندانها، تامین کتب ونشریات تازه نشر، بازدید مستمر کارشناسان کتابخانه های استان از فعالیت های کتابخوانی زندانها و جلب و مشارکت خیرین و فعالان حوزه کتاب جهت راه اندازی پویش اهدای کتاب به زندانها از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

در ادامه مدیر کل زندانهای قم از بخش های مختلف کتابخانه بزرگ مرکزی شهر دیدار کردند.

گفتنی است کتابخانه مرکزی شهر قم از کتابخانه های مجهز کشور می باشد که به جدیدترین تجهیزات کتابخوانی و فضای مطالعاتی مطلوب مجهز می باشد و قرار است در آینده نزدیک افتتاح شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha