آیین نکوداشت "مادران آسمانی" در زندان مرکزی اردبیل برپا شد

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران معظم شهدا، مراسم ویژه ای با حضور مادران شهید در زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، این مراسم با مشارکت کنگره ملی شهدا و با حضور مادران و همسران بزرگوار شهدای دوران دفاع مقدس، فرماندهان جبهه مقاومت و ایثار، شاعران و مادحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مسوولین زندان و تنی چند از مددجویان در سالن اجتماعات شهید لاجوردی زندان مرکزی اردبیل برگزار شد .

در این مراسم، امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، همسران و مادران شهدا را اسوه کامل صبر و مظهر پایداری دانست و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد مجاهدت‌ها و رشادت‌های بزرگ مردانی بودیم که به قول حضرت امام(ره) در دامان پاک زنان بااخلاص تربیت یافته و به معراج رفته بودند.

2222222222.jpg

وی در ادامه افزود: مادران و همسران معظم شهدا سرمایه‌های معنوی جامعه اسلامی ما هستند و شجاعت، اخلاص و فداکاری ایشان بایستی الگوی بانوان جامعه باشد.

هوشنگ عبدی، از فرماندهان جبهه مقاومت و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان روایتگر جبهه‌های جنگ، ضمن نقل خاطراتی از رفتار، منش، شجاعت و مردمداری سردار سلیمانی اظهار داشت: امروزه امنیت، آرامش، آبرو، اقتدار و عزت جامعه ما مرهون فداکاری شهدایی همچون قاسم سلیمانی است و اگرچه او امروز در میان ما نیست ولی مکتبی که بنیان نهاد استمرار همان مکتب حسینی است که قرن‌ها راهرو و راهنمای تمامی استکبارستیزان بوده و خواهد بود.

3.jpg

در ادامه از میهمان ویژه این مراسم حاجیه خانم صفاییان مادر شهید بهنام وفایی ارشادی که در سال ۶۴زمانی که فقط ۱۹سال داشت به درجه رفیع شهادت نایل شده بود، تجلیل شد.

8.jpg

شعرخوانی، اجرای سرود، مداحی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم پرفیض بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha