آزادی 21 زندانی به نیت حاج قاسم/ از مدیران استانی و نفرات برتر مسابقات قرآنی تقدیر شد

اختتامیه مسابقات قرآنی منطقه 5 با حضور رییس کل دادگستری، دادستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، در اختتامیه مسابقات قرآنی منطقه 5(استان‌های ایلام، کردستان، لرستان و کرمانشاه)، 21 زندانی با همت مراجع قضایی از طریق اعطای ارفاقات قانونی، کمک‌های ستاد دیه و خیرین و همچنین تلاش شورای حل اختلاف دادگستری به نیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از زندان آزاد شدند.

در مسابقات قرآنی منطقه 5، زندانیان استان‌های لرستان موفق به کسب 10 رتبه، ایلام 6 رتبه، کرمانشاه 5 رتبه و کردستان 4 رتبه برتر شدند و با اهدای لوح و هدایا از آنان و روسای ادارت فرهنگی تجلیل شد. در خلال این مراسم از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مراجع قضایی که در پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی همواره دست یارای مجموعه زندان‌های استان بوده اند نیز تقدیر شد.

آزادی 21 زندانی به نیت حاج قاسم/از مدیران استانی و نفرات برتر مسابقات قرآنی تقدیر شد

مجید احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: از ابتدای سال تا کنون 145 زندانی نیازمند مالی با همت ستاددیه، انجمن حمایت از زندانیان، مراجع قضایی و کمک خیرین از زندان آزاد شده اند. وی افزود: زندانیانی که امروز آزاد شدند در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم و به نیت بزرگ مرد جبهه‌های مقاومت بود.

احسانی در ادامه با اشاره به خدماتی که برای خانواده‌های زندانیان ارائه می شود، اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 1400 بسته حمایتی در قالب سبدهای غذایی، نوشت افزار و لوازم التحریر برای فرزندان زندانیان، بسته‌های فرهنگی و بهداشتی در بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع و اهدا شده است.

وی در پایان به توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح زندان‌های استان اشاره ای داشت و خاطر نشان کرد: بازسازگاری اجتماعی زندانیان با الهام از مبانی قرآنی و اسلامی در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های ذی ربط و همچنین روحانیون و مربیان مجرب، این مهم پیگیری و در حال انجام است. احسانی در همین راستا گفت: زندانیان استان ایلام در مسابقات قرآنی سال گذشته نیز موفق به کسب 10 رتبه برتر شده بودند.

آزادی 21 زندانی به نیت حاج قاسم/از مدیران استانی و نفرات برتر مسابقات قرآنی تقدیر شد

رییس کل دادگستری استان ایلام نیز در این مراسم به تاثیرات قرآن در زندگی انسان‌ها و چگونگی عمل به دستوران کلام وحی اشاره ای داشت و گفت: تلاش سنگربانان اصلاح و تربیت برای بازپروری زندانیان و بازگشت سالم آنان به جامعه ارزشمند و قابل تقدیر است و مراجع قضایی در این راستا همکاری اثربخشی دارند.

علی محمدی افزود: بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان و اعطای ارفاقات قانونی با هدف بازپروری و تحکیم روابط خانوادگی زندانیان انجام می شود و بازدیدهای مستمر قضات از زندان‌ها و اجرای طرح‌های پایش و غربالگری نیز به اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی کمک می کند.

آزادی 21 زندانی به نیت حاج قاسم/از مدیران استانی و نفرات برتر مسابقات قرآنی تقدیر شد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha