ترویج فرهنگ شهید و شهادت مصداق واقعی کار فرهنگی عمیق است

یادواره سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۶۲ شهید وابسته به پرسنل زندان های خوزستان با حضور مسئولین ارشد قضایی انتظامی و اجرایی استان خوزستان در سالن امام خامنه‌ای مجتمع فجر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، غلامرضا روشان مدیر کل زندانهای استان در آغاز این مراسم ضمن ارائه گزارشی از برگزاری 10 یادواره شهدا در زندان های تابعه استان گفت: مصداق جهاد تبین و کار فرهنگی عمیق در زندانها مانوس کردن زندانی با فرهنگ و سیره شهدا است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص تبدیل زندانها به آموزشگاه نیکی ها، افزود: دو وظیفه ذاتی مهم بر عهده سازمان زندانهاست؛ اول اجرای احکام قضایی و نگهداری زندانی؛ دوم ،اصلاح و تربیت و باز هنجار سازی آنان جهت بازگشت شرافتمندانه به اجتماع، یکی از ابزارهای برای احیای زندانی جهت بازگشت به جامعه اجرای برنامه های فرهنگی عمیق در زندانها می باشد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این یادواره ضمن تشکر از اقدامات مدیر کل زندانهای استان و همکارانشان، گفت: ما به عنوان میراث داران باید عامل به پیامها و دارای عزترویج فرهنگ شهید و شهادت مصداق واقعی کار فرهنگی عمیق استم و اراده قوی باشیم تا مسیری که مکتب حاج قاسم رهنمای آن است به خوبی در اجرای آن تلاش کنیم.

وی با برشمردن مولفه های به جهت تبدیل شدن یک فرد به الگو در جامعه، افزود: شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی تمام عیار جهان اسلام، دارای ارزش های ناب معنوی، دینداری، رفتاری و دانشی، است که می توان به خوبی از آن بهره برد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مکتب حاج قاسم از اول دیماه با هدف کمک به زندانیان: گفت: ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد که 400میلیارد ریال بدهی داشتند، به یاد شهید قاسم سلیمانی که در زمان شهادت ۶۳ سال داشت با پیگیری و تلاش ستاد دیه، جلب مشارکت خیران، همراهی و گذشت شاکیان و اخذ تسهیلات بانکی زمینه آزادی آنان فراهم شد.

این مقام ارشد قضایی افزود: در این ایام 350زندانی از ارفاقات قانونی برخوردار و 700 بسته کمک معیشتی نیز به خانواده های کم بضاعت زندانی اعطا شده است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، ضمن قدردانی از مدیرکل زندانهای استان بوسطه برگزاری این مراسم باشکوه ، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران زندگی پربارش ، خود را در معرض تهدیدات قرار داد تا اسلام ، امنیت کشور و ملت بزرگ ایران حفظ شود.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور در سومین یادواره سالروز شهادت قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و 62 شهید وابسته به پرسنل زندانهای خوزستان که در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد ، افزود:آن شهید گرانقدر با وجود اینکه یک نظامی پخته و تمام عیار بود دیپلماتی کارکشته و آشنا به مسایل سیاسی و امنیتی غرب آسیا بود و در زمان ظهور سازمان جهنمی داعش ، نقش تعیین کننده در ناکامی امریکایی ها در اهداف توسعه طالبانه آنان در منطقه داشت.ترویج فرهنگ شهید و شهادت مصداق واقعی کار فرهنگی عمیق است

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آن شهید برومند جهان اسلام و ایران بیان کرد: امریکا داعش را به وجود آورد و برنامه این بود دهها سال حکومت وحشیانه خود بر مردم منطقه به خصوص عراق و سوریه تحمیل کند ولی شهید سلیمانی نگذاشت تغییرات مورد نظر امریکا در غرب آسیا محقق شد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد افزود:حاج قاسم از دل تهدیدها فرصت خلق می کرد با خطرپذیری زیاد و فداکاری غیرقابل توصیف ، ابتکار عمل را از دست دشمن خارج می‌کرد.

شاهوارپور در ادامه با بیان اینکه خداوند مزد و پاداش ، جهاد و مبارزه را با شهادتش ارزانی داد افزود:خداوند شهدا را ویژه می بیند و تکریم و تمجید از شهدا ، درجه آنان را نزد خداوند کم و زیاد نمی کند ، آنان نزد خداوند متعنم هستند.

وی گفت: این ما هستیم که با برپایی چنین یادواره هایی ، توشه‌هایی از عطر شهدا برمی داریم و خود را به آنان نزدیک می کنیم تا خداوند ما در جوار شهدا بپذیرد و مورد شفاعت آنان قرار گیریم.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه بخشی از جوانی و عمر بابرکت شهید سلیمانی در خوزستان سپری شد افزود: حاج قاسم نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشت و در جریان سیل مهیب سال ۱۳۹۸ خوزستان در کنار مردم ، همیار آنان بود.

شاهوارپور در ادامه با اشاره به حضور موثر و راهگشای شهید سلیمانی در جریان سیل ۱۳۹۸ خوزستان و ایجاد پیوست معنوی مردم عراق و ایران در جریان این سیل گفت: حضور نیروهای حشدالشعبی به همراه کمک های مردم عراق به خوزستان ، نمونه ای از ایجاد پیوست معنوی این ۲ ملت بود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بااشاره به تشییع تاریخی و باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس در اهواز و استقبال بی نظیر مردم خوزستان از این شهدا گفت:ارادت مردم به شهدا ، اوج دلدادگی آنان به شهدای مقاومت بود.

در پایان این مراسم حاج مهدی منصوری مداح اهل بیت و روضه خوان بیت الزهرا علیها السلام به ذکر مصیبت و مرثیه خوانی پرداخت.

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی زندانیان استان خوزستان نیز همزمان در مجموعه فجر برگزار شد.

پایان خبر/.

ترویج فرهنگ شهید و شهادت مصداق واقعی کار فرهنگی عمیق است

ترویج فرهنگ شهید و شهادت مصداق واقعی کار فرهنگی عمیق است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha