نشست رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس‌کل دادگستری اصفهان/ دکتر محمدی: بر افراد سابقه‌دار و مخل امنیت جامعه نظارت بیشتری داریم؛ توسعه پابندهای الکترونیک مورد توجه جدی ماست

دکتر غلامعلی محمدی در نشست رئیس‌کل دادگستری اصفهان گفت: می‌توانیم بخشی از زندانیان را با استفاده از پابند الکترونیک در بیرون از زندان نگه داریم و البته در توسعه آن بر اجرای دقیق مسائل قانونی پایبند هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در سفر یک روزه خود به اصفهان و در ساعات ابتدایی این روز کاری در نشست شورای قضایی استان حضور یافت و به گفتگو با رئیس‌کل دادگستری نشست.

وی افزود: در این راستا روز گذشته تعدادی از زندان‌های استان توسط مدیران بازدید شد و امروز هم تعداد دیگری از زنداهای استان مورد سرکشی قرار می‌گیرد. خوشبختانه در اصفهان اصفهان نیز آمار بازدید بویژه حضور قضات قابل اعتناست.

مهمترین ماموریت ما در زندانبانی، اصلاح و تربیت افراد به خطارفته است

رئیس سازمان زندان‌ها در عین حال زیرساخت‌های استان اصفهان در حوزه امور اصلاحی‌وتربیتی را نیازمند توسعه کیفی نرم‌افزاری دانست. وی همچنین یادآور شد: مهمترین ماموریت ما در زندانبانی، اصلاح و تربیت افراد به خطارفته است. برای تحقق این مهم توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی، تأمین زندانیان در دوران پس از خروج، حمایت از خانواده آنان و غیره را دردستور کار گذاشته‌ایم.

نشست رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس‌کل دادگستری اصفهان/ دکتر محمدی: بر افراد سابقه‌دار و مخل امنیت جامعه نظارت بیشتری داریم/ توسعه پابندهای الکترونیک مورد توجه جدی ماست

محمدی با این‌حال اشاره داشت: در زندان ها با افراد سابقه‌داری مواجه هستیم که بعضا جرائم خشنی را هم مرتکب شده‌اند که لازم است دقت بیشتری درخصوص این دست از زندانیان صورت بگیرد بویژه اینکه امنیت جامعه باید تأمین شود.

پابند الکترونیک را به‌عنوان تأسیس قانونی قابل اعتنا مدنظر داریم

وی همچنین پابند الکترونیک را تأسیس قابل‌اعتنا و جدیدی معرفی کرد و در این‌باره گفت: می‌توانیم بخشی از زندانیان را با استفاده از پابند الکترونیک در بیرون از زندان نگه داریم. هم‌اکنون هم توسعه پابندهای الکترونیک مورد توجه جدی ماست و در توسعه آن بر اجرای دقیق مسائل قانونی پایبند هستیم. به‌هرحال وجود زندان یک واقعیت است و باید متناسب با تعداد جمعیت کیفری، امکان مناسب برای نگه‌داری این افراد داشته باشیم.

وی در این نشست تأکید داشت: برای انتقال زندان ها از بافت شهری نیازمند حمایت دولت هستیم.

زندان را محل تربیت می‌دانیم

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین جرائم موجود در استان با محوریت مواد مخدر است، گفت: مجموعه زندان‌های استان خوشبختانه تلاش‌ها و عملکرد خوبی دارند و این سفرها حتماً حاوی برکات بسیاری است.

نشست رئیس سازمان زندان‌ها و رئیس‌کل دادگستری اصفهان/ دکتر محمدی: بر افراد سابقه‌دار و مخل امنیت جامعه نظارت بیشتری داریم/ توسعه پابندهای الکترونیک مورد توجه جدی ماست

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی یادآور شد: زندان محل تربیت است و زندانبان‌ها ابتدا باید مصلح باشند تا بتوانند اصلاح و تربیت را به درستی انجام دهند؛ درحال حاضر هم وضعیت زندان‌های استان شرایط خوبی را سپری می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری درخصوص سرکشی‌های مداوم از زندان‌ها عنوان کرد: سرکشی‌های زیادی از زندان‌ها توسط کارشناسان قضایی و حتی اساتید مختلف اخلاق، روانشناسی و... صورت می‌گیرد. در نهایت تلاش ما این است که جمعیت کیفری را تا حد ممکن کاهش دهیم.گفتنی است در این نشست دادستان و معاون قضایی دادگستری استان اصفهان گزارشی از وضعیت قضایی و آمار زندانیان ارائه دادند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha