آزادی 212 زندانی با موافقت کمیسیون عفو استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان، از فراهم شدن زمینه آزادی ۲۱۲ زندانی با موافقت اعضا کمیسیون عفو استان در روز میلاد «امام موسی کاظم (ع)» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،همزمان با سالروز میلاد هفتمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام موسی کاظم (ع) و در یکی دیگر از چهارشنبه های امام رضایی در مراسمی با حضور مسئولان ارشد قضایی استان اصفهان زمینه آزادی ۲۱۲ زندانی فراهم شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در این آیین با تبریک عید غدیرخم و میلاد امام موسی کاظم (ع)، اظهارکرد: پیامبراکرم(ص) با اشاره به نزول آیات سوره عنکبوت به اصحاب فرمودند خداوند قصد غربالگری و امتحان امت من را دارد و بعضی ها از این امتحان سربلند بیرون نمی آیند و شاید مردود ویا مشروط شوند و دوره آخر زمان سخت ترین دوره این آزمایش ها از جمله در مورد اموال برای دفاع از دین خواهد بود.

وی با اشاره به خدمات و تلاش های خیرین در استان اصفهان، گفت: با حرکت‌های بزرگ خیرین در زندان های استان در زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف سال زمینه  آزادی تعداد زیادی از محکومان غیرعمدی فراهم شده است.

جعفری با بیان اینکه درسال‌جاری خیرین در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ستاد دیه استان اصفهان با کمک شصت میلیارد تومانی خود زمینه آزادی ۳۴۰ زندانی را مهیا کردند افزود: پس از ماه مبارک رمضان نیز با برپایی چهارشنبه های امام رضایی زمینه آزادی وکمک به خانواده ها را در خیریه امام موسی کاظم (ع)دنبال می کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه با قدردانی از مشارکت جدید خیرین جوان در خیریه و زندان‌ها، گفت: در برگزاری چهارشنبه امام رضایی کمک های قابل توجهی در زمینه آزادی، درمان، آموزش، تهیه جهیزیه، رهن و اجاره، اعزام خانواده های زندانیان به مشهد مقدس و همچنین تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی به زندان‌ها صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

رئیس شورای قضایی استان اصفهان با اشاره  به حرکت ارزشمند کمیسیون عفو استان، اضافه کرد: با بررسی و ‌پیشنهاد اعضای کمیسیون عفو و با همت دادستان محترم مرکز استان و اداره کل زندانهای استان اصفهان تعداد ۲۱۲ زندانی که دارای شرایطی مانند «ارتکاب جرایم کم‌اهمیت، فاقد سابقه کیفری و باقی ماندن کمتر از ۴ ماه حبس برای آنان» به مناسبت میلاد امام موسی کاظم (ع) در زندان های استان شناسایی شده و با آزادی از بند زندان به آغوش خانواده‌های خود باز می گردند.

 وی همچنین در ادامه تاکیدکرد: البته همانگونه که در گذشته نیز مکرر اعلام شد این تصمیمات و اقدامات ارفاقی به هیچ وجه شامل مجرمان سابقه دار، خطرناک و حرفه ای نمی‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha