19 نفر از مددجویان زندان رجایی‌شهر با استفاده از سامانه‌های نظارت تحمل کیفر می‌کنند

در راستای اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری با هدف توانمندسازی و بازسازی شخصیت مددجویان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی تعداد 19 نفر از واجدین شرایط محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، مدیر زندان رجایی شهر گفت: استفاده از سامانه‌ نظارت و مراقبت الکترونیکی موجب کاهش آسیب های زندان و حضور زندانی در کنار خانواده است.

عزیزی در ادامه افزود: مطابق با ماده 62 قانون مجازات اسلامی، در جرائم تعزیری از درجه پنج تا درجه هشت، دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط لازم، محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار دهد.

وی تصریح نمود: مددجویانی که مرتکب جرائم خشن مانند قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه، اسید پاشی و .. گردیده اند از این ارفاق قانونی بهره مند نمی‌شوند.

مدیر زندان رجایی شهر گفت: در طرح استفاده از پابند الکترونیکی، فرد مورد نظر، توسط یک ابزار الکترونیکی در محدوده خاص جغرافیایی تحت نظارت قرار می‌گیرد که قابلیت رصد و ردیابی مددجو در خارج از زندان با اتصال به سیستم موقعیت‌یاب را دارد.

شایان ذکر است محکومیت تعداد 4 نفر از مددجویانی که از پابند الکترونیکی استفاده می‌کردند بدون حضور در زندان پایان یافت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha