مددجوی محکوم‌به قصاص پس از 30 سال از زندان آزاد شد

مددجوی محکوم به قصاص پس از جلب رضایت اولیای دم و پرداخت دیه 170 میلیون تومانی به همت یکی از خیرین از زندان مرکزی رشت آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، به همت یکی از خیرین ، مددجوی در حال تحمل کیفر در زندان مرکزی رشت با تلاش مددکاران اجتماعی و با اخذ رضایت اولیای دم پس از سی سال آزاد شد.

محمدی اصل مدیر کل زندان های گیلان با اعلام این خبر افزود: با همکاری و مساعدت مسئولین امر به ویژه رئیس کل دادگستری، دادستان مرکزی استان و دیگر همکاران با تسهیل و تسریع در اقدامات اداری پس از اخذ رضایت از اولیای دم و مساعدت مالی یکی از خیرین خوشنام با واریز مبلغ صد و هفتاد میلیون تومان ( دیه ) وی پس از سی سال از زندان مرکزی رشت (‌لاکان )‌ آزادشد.

محمدی اصل با اشاره به اولویت دوم از اولویت های ده گانه سازمانی که به توسعه ظرفیت‌های قانونی کاهش جمعیت کیفری اشاره دارد گفت :می توان با پیگیری هایی مستمرو مکرر در زمینه‌های مختلف از جمله استفاده از تأسیسات حقوقی در توسعه و بهره مندی ارفاقات قانونی ، جذب و شناسایی خیرین و هر آنچه که می‌تواند در این مسیر برای بهبود کاهش جمعیت کیفری اقدام کرد قدم‌های مثبتی برداشت

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه کمک به نیازمندان به ویژه زندانیان دربند گفت: یکی از مهمترین اهداف سازمانی محوریت جذب خیرین است و این امر مستلزم همت عالی دست اندرکاران و جریان سازی در سطح جامعه می باشد.

مدیرکل زندان های گیلان استفاده از فرصتها ، تدبیر در عملکرد و بهره گیری از آنچه که می‌تواند در هر گونه برنامه اصلاحی و تربیتی مفید باشد را در اولویت برنامه های سازمانی دانست .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha