پرونده قصاص نفس‌در مهاباد پس از ۶سال به صلح و سازش ختم شد
حضور مراد فتحی مدیرکل زندانها در منزل اولیا دم مهابادی جهت اخذ رضایت

پرونده قصاص نفس پس از ۶ سال رایزنی و تلاش مددکاران و مسئولین زندان های نقده ، مهاباد با حضور مدیرکل زندانها،رئیس دادگستری و فرماندار رضایت اولیای دم اخذ وزندانی از چوبه‌دار رهایی یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، آیین صلح و سازش پرونده قتل یک جوان مهابادی روز چهارشنبه با حضور مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی، رئیس دادگستری ، امام جمعه، فرماندار ویژه مهاباد و جمعی از ریش سفیدان این شهرستان در خانه اولیای دم مقتول برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی و مدیر ستاد مردمی دیه آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: تقویت هرچه بیشتر فرهنگ گذشت و ایجاد صلح و سازش در جامعه برای گسترش هرچه بیشتر امنیت و آرامش ضرورت دارد.

مراد فتحی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت بزرگان برای ایجاد همدلی و محبت بین طوایف افزود: اسلام دین گذشت و مهربانی است و بدون شک طوایف و بزرگان با بهره گیری از این فرهنگ ارزشمند برای نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های تمام افراد دخیل در امر صلح و سازش پرونده قتل اظهار کرد: اهتمام به قانون باید از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد و همه با پایبندی به اصول قانون ‌و ارزش های اسلام ناب محمدی برای تعالی جامعه و رفع مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه مهاباد نیز در این آیین گفت: جمعی که در آن بخشش از جان انسان و زندگی دوباره باشد فرشتگان در آن جمع شده و برای انسان‌های این جمع از درگاه خداوند طلب خیر می‌کنند.

ماموستا عبدالسلام امامی اضافه کرد: هرکجا که انسان‌های بخشنده و فداکار باشند آنجا بهشت دنیوی است و مردم این منطقه همواره در امر بخشندگی و گذشت سرآمد بودند.

وی ادامه داد: پاداش خانواده اولیای دم نزد خداوند بوده و پروردگار خود به پاداش عظیم برای این خانواده بشارت داده است.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد هم در این جلسه ضمن قدردانی از همت خانواده مقتول اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره مدافع حقوق مظلومین بوده و بر عدالت و برابری در بین مردم اهتمام داشته است.

حسن عباسی با تحسین کار ارزشمند اولیای دم در عمل به آیات الهی و قرآن کریم گفت: شیرینی گذشت و بخشش برای هر ۲ خانواده است و صلح و دوستی جای کینه و کدورت را خواهد گرفت که رضایت باری تعالی هم در مصالحه و برادری است.

دهمین مورد سازش پرونده‌های مربوط به قصاص در مهاباد

رییس اداره دادگستری مهاباد هم از به ثمر رسیدن دهمین مورد سازش در پرونده‌های مربوط به قصاص طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: در این پرونده اولیای دم پس از ۶ سال از انجام قصاص قاتل گذشت کردند و جوان را در راه رضایت خداوند بخشیدند.

جواد بنایی افزود: در پی وقوع یک فقره قتل در سال ۱۳۹۶ پرونده کیفری در محاکم تشکیل و پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قصاص قاتل صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور جهت اجرای حکم به شعبه اجرای احکام کیفری ارسال شده بود که با رضایت اولیای دم همراه شد.

انتهای خبر/

پرونده قصاص نفس‌در مهاباد پس از ۶سال به صلح و سازش ختم شد پرونده قصاص نفس‌در مهاباد پس از ۶سال به صلح و سازش ختم شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha