مسابقات قرآنی کارکنان و سربازان زندان‌های استان اردبیل برگزار شد

به جهت اشاعه فرهنگ قرآنی و انس بیشتر مخاطبین با این معجزه آسمانی، مسابقات علوم قرآنی با شرکت ۲۹تن از کارکنان زندان‌های استان اردبیل و ۲۷تن از سربازان وظیفه در ۷ رشته: قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، تفسیر و مفاهیم نهج‌البلاغه به میزبانی زندان شهرستان گرمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، در آیین افتتاحیه این مسابقات، حجه‌الاسلام صفری، امام جمعه شهرستان گرمی، شفا، هدایت، موعظه و رحمت را از اوصاف قرآن در کلام الهی برشمرد و گفت: یکی از صفات قرآن رحمه‌للمومنین بودن آن است یعنی اهل ایمان از آن بهره‌ها برده و بر کمالات و آگاهی آنان افزوده می‌شود و در مقابل اهل غفلت و جهالت از درک معارف عمیق آن عاجز و ناتوان خواهند بود.

ایشان در ادامه با ابراز خرسندی از رویکرد اصلاحی زندان‌های استان و بهره‌مندی از مفاهیم قرآنی در تربیت مددجویان، از تمامی مسوولین خواست تا با استفاده از الگوهای اخلاقی و انسانی قرآن کریم در جذب مخاطب بویژه نسل جوان اهتمام جدی داشته باشند.

10.jpg

در اختتامیه این مسابقات، جابر عبدی، معاون سلامت زندان‌های استان اردبیل نیز گزارشی جامع از عملکرد فرهنگی زندان‌ها در حوزه آموزش‌های علوم قرآنی ارائه داد و گفت: به منظور گسترش فرهنگ قرآنی و آشنایی بیشتر گروه‌های هدف با آموزه‌های دینی در زندان‌ها، برنامه‌ها و کلاس‌های متعددی در تمامی رشته‌های علوم قرآنی به صورت مستمر در دارالقران مراکز تامینی اجرا می‌شود.

وی همچنین از ارائه ارفاقات وتسهیلات قانونی از سوی مقامات قضایی برای زندانیان شرکت‌کننده و حائز رتبه در مسابقات فرهنگی و قرآنی خبر داد.

در پایان این مسابقات با نظر داوران، نفرات اول تا سوم هر رشته مشخص و از آنان تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha