۶۳۰ مددجوی زندانی استان یزد حافظ قرآن کریم شده‌اند

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی یزد با تاکید بر اولویت فعالیت‌های فرهنگی و اصلاحی گفت: ۶۳۰ نفر از مددجویان در زندان‌های سطح استان حافظ قرآن کریم هستند.

رضا مقبلی قرائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مددجویان در زندان مرکزی و سایر مراکز زیرپوشش در استان با جدیت و دقت حافظ یک تا ۳۰ جزء کلام وحی هستند و در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی مشارکت دارند .

وی با بیان اینکه زندان محور دانایی و توانایی و زمینه‌ساز اصلاح و تربیت بر اساس ارزش‌های معنوی و ارزشی است ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به خصوص حفظ کلام وحی در بین مددجویان جزو برنامه‌ها محوری است که به جد پیگیری و اقدام می‌شود.

این مسئول از دیگر برنامه‌های مهم زندان‌های استان را توجه به فرهنگ مکتوب و گسترش فرهنگ مطالعه در بین مددجویان ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون ۶ باب کتابخانه با ۵۶ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف وجود دارد که مورد استقبال مددجویان قرار می‌گیرد.

مقبلی اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، مهارتی، قرآنی، کتابخوانی، ورزشی و سایر موارد بر حسب ضرورت که مورد اقبال مددجویان یزد قرار می‌گیرد با همکاری و همراهی دیگران و نهادها و دستگاه‌های اجرایی پیگیری و اقدام موثر صورت می‌گیرد.

وی اشتغال مددجویان را موضوعی مهم و جزو برنامه‌های اولویت‌دار در سطح زندان‌ها با همکاری برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و یادآور شد: در سال‌جاری به دلیل اهمیت موضوع ۶ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های اشتغالزایی مددجویان اختصاص یافته است.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی یزد بیان کرد: از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات برای کار آفرینان و کمک به اشتغال است و هم‌اکنون ۲۳۳ نفر در سطح زندان‌ها و ۴۵۴ مددجوی دیگر در سطح شهر مشغول کار هستند.

مقبلی بیان کرد: سال گذشته به مددجویان شاغل در سطح زندان‌ها و خارج از آن در سطح شهر بیش از چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان دستمزد پرداخت شد و هم‌اکنون ۷۴ درصد مددجویان شاغل و ۹۰ کارگاه برای کارآفرینی همکاری دارند.

وی اظهار کرد: پارسال ۱۷ هزار و ۷۰۰ قطعه هنری توسط مددجویان در رشته‌های مختلف تولید و ۲۲۰ دوره آموزشی برگزار و همچنین چهار هزار و ۲۵۷ گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای مددجویان شرکت‌کننده در دوره‌ها صادر که می‌توانند از آنها برای کسب برخی تسهیلات استفاده کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha