روشان:اشتغال مولد زندانیان کاهش تکرار جرم را بدنبال دارد

جلسه هماهنگی توسعه اشتغال زندانیان خوزستان با هدف ارتقاء اثربخشی اقدامات حرفه آموزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، جلسه هماهنگی توسعه اشتغال زندانیان و ارتقاء اثربخشی اقدامات حرفه آموزی با حضور غلامرضا روشان، مدیرکل زندانهای استان، لیرکی قاضی ناظر زندانهای اهواز، مدیرعامل بنیاد تعاون، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اهواز ، رئیس اداره اشتغال اداره کل و مدیران زندانهای مرکز استان برگزار شد.

غلامرضا روشان در این نشست با اشاره به آماری از وضعیت اشتغال زندانیان استان ، گفت : از نظر علمی و مشاهدات میدانی رابطه مستقیمی بین بیکاری و بروز جرم وجود دارد، لذا ایجاد اشتغال برای زندانیان می تواند کاهش جرم آنان پس از آزادی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل زندانهای استان شکل‌گیری اشتغال پایدار و مولد در زندان، توجه به اشتغال پس از آزادی زندانیان را از مباحث بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: توسعه اشتغال در زندان نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولین قضایی و ادارات متولی امر آموزش و حرفه آموزی است .

لیرکی قاضی ناظر بر زندانهای اهواز نیز در این نشست ضمن استقبال از راهکارهای مدیرکل زندانهای استان؛ گفت : هدایت و زمینه سازی برای سوق دادن زندانی به کسب روزی حلال از برنامه های دستگاه قضایی استان است .

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای جذب زندانی برای حرفه آموزی ، تشویق است افزود: حمایت و حضور بیش از پیش بنیاد تعاون و سرمایه گذاری در زندانها می تواند کمک نقش بسزایی در اشتغال این قشر ایفا کند.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha