زندان جدید نور و نوشهر با تأمین اراضی مناسب در قالب طرح ملی احداث می‌شود

کمبود فضای اسکان زندانیان و نبود اماکن آموزشی و تربیتی در زندان نوشهر موجب شد تا مدیرکل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندان های کشور با حضور در این شهرستان و مساعدت مسئولین قضایی و اجرایی استان نسبت به تامین اراضی مناسب جهت احداث زندان جدید نور و نوشهر اقدام نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان مازندران، نشست مشترک هم اندیشی و همفکری به منظور بررسی مشکلات زندان شهرستان نوشهر با حضور "حاج محمدی" مدیرکل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی های کشور، رئیس دادگستری شهرستان نوشهر، سعید طالبی معاون مدیرکل ، مهندس ناصر غلامی رئیس دفتر فنی و عمرانی زندان های مازندران و امیرارسلان بابویه رئیس زندان نوشهر در دادگستری این شهرستان برگزار شد. 

"دکتر حاج محمدی" افزایش جمعیت کیفری، فرسوده بودن ساختمان زندان قدیم شهرستان نوشهر و نبود فضای آموزشی و تربیتی در راستای اجرای برنامه های ابلاغی و تحقق اهداف سازمانی را از مهمترین دلایل وضعیت حساس زندان نوشهر عنوان کرد.

وی افزود،با تدبیر مدیرکل زندان های استان و همکارانش و پشتکار مسئولین و کارکنان زندان نوشهر سوله ای با ظرفیت بیش از 2000 متر در زندان شماره 2 این شهرستان در حال احداث است که جهت تکمیل، نیازمند عزم جدی مسئولین استانی و شهرستانی است.  

مدیرکل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد، در صورت تامین اراضی که از شرایط مناسب برخوردار باشد، سازمان زندان های کشور زندان جدید نور و نوشهر را در قالب طرح  59 ندامتگاه ملی احداث خواهد کرد .  

پس از گفتگو و طرح مباحث گوناگون و دعوت از بائی لاشکی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان به جلسه،  مقرر گردید با توجه به نبود زمین مناسب در حوزه شهرستان نوشهر با همکاری منابع طبیعی غرب استان مازندران واگذاری زمین در منطقه تاشکو مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد .  

همچنین اعضای حاضر در جلسه در ادامه از سوله زندان شماره 2 نوشهر بازدید کردند. 

انتهای خبر/ 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha