برنامه‌های فرهنگی مصونیت زندانیان از آسیب ‎ها را به‌دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشستی که با حضور مدیر کل زندانها،معاون فرهنگی دادگستری ، مدیرکل ارشاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه علمیه اهواز و جمعی از روحانیون به میزبانی زندان سپیدار برگزار شد گفت: برای زندانیان باید متناسب با طبقه بندی جرم و رفتار او برنامه اصلاحی، تربیتی و فرهنگی تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، رئیس کل دادگستری استان در این دیدار، با اشاره به سختی کار کارکنان زندانها گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی و تبدیل زندانها به آموزشکاه نیکی ها، دستگاه قضایی استان آماده همکاری بیش از پیش از فعالیت فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی در زندان است.

دکتر علی دهقانی با اشاره به نقش ادارات و دستگاههای متولی امور فرهنگی در حمایت از زندانها، افزود: افزایش فعالیت های دینی، قرآنی و حرفه آموزی در زندانها می تواند امنیت پایدار در سطح جامعه را بدنبال داشته باشد.

این مقام ارشد قضایی خوزستان تصریح کرد : استعدادهای کاری و هنری بسیار خوبی نیز در بین زندانیان است، می توان با کشف و حمایت از آنها زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه را فراهم کرد.

انتهای خبر/