اولین جشنواره بازی های بومی محلی زندانیان  چهارمحال و بختیاری برگزار شد

رئیس زندان شهرکردخواستار توجه بیشتر و احیای بازی های بومی و محلی در زندان های استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های چهارمحال و بختیاری؛ با هدف ترویج بازی های بومی و محلی و افزایش سلامتی جسمی و روحی زندانیان استان، اولین جشنواره بازی های بومی محلی در زندان شهرکرد برگزار شد.
رئیس زندان شهرکرد در افتتاحیه این مسابقات با اشاره به همزیستی دیرینه اقوام و فرهنگ های مختلف در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بازی های بومی در  فرهنگ غنی مناطق مختلف استان ریشه دارد و نباید به دست فراموشی سپرده شود.
محمد سعید سخاوت افزود: زندان های استان بستر مناسبی برای احیای بازی های بومی محلی است و می کوشیم با ترویج این بازی ها علاوه بر ایجاد سلامت روحی و جسمی زندانیان استان در جهت صیانت و معرفی فرهنگ اصیل استان گام برداریم.
سخاوت همکاری بیشتر هیات های محتلف  ورزشی با زندان های استان را خواستار شد و ادامه داد: اولین جشنواره بازی های بومی محلی زندانیان استان با حضور بیش از صد ورزشکار در رشته های چوب کشی، چوب بازی ، هفت سنگ و طناب کشی برگزار می شود.
گفتنی است مسئولین زندان های استان، رئیس و کارشناسان هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی  استان در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بازی های بومی محلی زندانیان استان حضور داشتند.
انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha