انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش برای سوادآموزی زندانیان بی سواد

با هدف سوادآموزی زندانیان بی سواد تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل زندان های این استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد؛  این تفاهم نامه مابین بین   کل آموزش و پرورش  استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل زندان های این استان به منظور موضوع آموزش و ارتقاء سواد آموزی برای زندانیان به امضا رسید.  

مدیرکل زندان های استان با اشاره به جایگاه والای آموزش و نقش آموزش و پرورش در تحقق این این مهم گفت:هدف از انعقاد تفاهم نامه ریشه کنی بی سوادی در زندانهای استان است که این امر با کمک و یاری نهضت سوادآموزی  امکان پذیر است.

  منصوربیژنی مدیر کل زندان های استان با بیان اینکه سازمان زندانهای استان با ایجاد فضا وامکانات مناسب، برای رشد سواد آموزی وآموزش سواد به افراد بی سواد نهایت تلاش و همکاری را انجام می دهد افزود:با این طرح آسیبهای درون زندان نیز کاهش یافته و افراد با نگرش جدید واصلاح رفتار، بازگشتی سعادتمندانه به جامعه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود با ارائه آموزش های لازم از سوی مبادی ذیربط بالاخص آموزش و پرورش در موضوع سواد آموزی برای زندانیان بی سواد آسیب ها، بزهکاریهای اجتماعی کاهش و به تبع آن آمار ورود مجرمان به زندان های استان به حداقل رسانیده شود.

حسنعلی  عزت خواه نیز دری ان نشست گفت: بر اساس این تفاهم نامه سه دوره فعالیت های سواد آموزی باید به جامعه هدف ارائه شود.         
وی افزود:شناسایی ،جذب و ثبت نام زندانیان بی سواد در کلاس های سوادآموزی در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه ،انتخاب مربیان بر اساس معیارهای منتخب و تعیین شده، تشویق سوادآموزی موفق توسط اداره کل زندان ها با همکاری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و بازدید میدانی از فعالیت های سواد آموزی در زندان مرکزی یاسوج از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.           
عزت خواه با بیان اینکه امکان و احتمال ارتکاب جرم در افراد بی سواد بیش از سایر افراد جامعه است گفت:سواد وسواد آموزی و آشنایی با مسائل روز، آسیبهای اجتماعی را کاهش داده و جامعه را به سوی رشد وتعالی پیش می برد.

انتهای پیام/         
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha