آیین جشن یلدا در زندان مرکزی شیراز برگزار شد

در اجرای دستور مدیرکل زندان های استان فارس، آیین جشن یلدا در فضایی پرنشاط در مجموعه سربازان وظیفه و اندرزگاه های زندان مرکزی شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، در این مراسم مدیر زندان مرکزی، رئیس اداره بازرسی اداره کل زندان های فارس، فرمانده و جمعی از پرسنل یگان حفاظت ندامتگاه در جمع صمیمی پرسنل وظیفه زندان و زندانیان حضور یافتند.
مدیر زندان عادل مرکزی شیراز ضمن تبریک آیین کهن یلدا، برپایی این مراسم را به منظور ارتقاء نشاط و شادابی برای سربازان وظیفه عنوان کرد.
روح اله رضایی دانا یلدا را فرصتی برای توجه به رسوم و آداب پسندیده نیاکان توصیف کرد و گفت: صله رحم، دیدار با بزرگان فامیل و آشنایان و توجه به ادبیات کهن فارسی از جمله برنامه های پسندیده در این آیین است که شایسته است پرسنل وظیفه به عنوان قشر جوان همسو با توجه به ارزش های دینی و اسلامی، این موارد را نیز به خوبی فرا گیرند.
وی از برنامه ریزی های لازم جهت توسعه خدمات فرهنگی، ورزشی و تربیتی جهت پرسنل وظیفه با عنایت به مسئولیت خطیر آنان در تامین بخشی از امنیت و نظم در ندامتگاه ها خبر داد.
مدیر زندان عادل آباد شیراز به همراه جمعی از مسئولین ندامتگاه با حضور در یکی از اندرزگاه های زندان در در کنار سفره یلدایی زندانیان حاضر شد و آیین یلدایی را به زندانیان تبریک گفت.
روح اله رضایی دانا در سخنانی در جمع پر نشاط زندانیان اندرزگاه سبز، ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) ، برنامه های یلدایی و آیین های کهن را در راستای توجه به حقوق شهروندی زندانیان و توسعه نشاط و شادابی آنان توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد زندانیان به جنبه‌های تربیتی مراسم آیینی و نقش آن در توسعه انس و الفت بین خانواده ها و...بستگان و دوستان، فراگیری ادبیات و همسو با آن توجه به ارزش های دینی و اسلامی توجه داشته باشند.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام امامی روحانی ندامتگاه، در خصوص ارزش های هماهنگ دینی و آیینی مراسم، اصل انتظار و سنت حسنه دید و بازدید با آشنایان و بزرگان به ایراد سخن پرداخت.
در این آیین برنامه های مختلفی از جمله؛ ختم صلوات جمعی، حافظ خوانی، قرائت شعر، اجرای برنامه های هنری و... در اندرزگاه های مختلف اجرا شد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha