کارگروه برنامه‌ریزی، حرفه‌آموزی و توسعه اشتغال زندان‌های مرکز فارس تشکیل شد

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس در کارگروه برنامه‌ریزی، حرفه آموزی و توسعه اشتغال زندان‌های استان، بر ضرورت همت جمعی برای تحقق سیاست های توسعه اشتغال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، محسن انصاری منش با بیان اینکه در ساختار توسعه اشتغال می بایست اصل بهره وری مد نظر باشد، گفت: ما مکلف به اجرای سیاست های توسعه اشتغال مولد زندانیان به صورت مولد و در آمد زا به نفع زندانی برابر شاخص های ابلاغی سازمان هستیم، بدین مبنا در آمد باید سرمایه گزاری را توجیه نماید.
وی تکلیف رییس اندرزگاه را در مدیریت اجرای سیاستها و اولویتهای کلان سازمانی و اداره کل در حوزه های تحت مدیریت خود برشمرد و خاطر نشان ساخت: رؤسای اندرزگاه ها باید در حوزه اشتغال برابر شاخص های ترسیمی، در خط مقدم پیگیری ها باشند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس تحقق سیاست های اشتغال را مستلزم حضور فعال و میدانی کارگران و فعالان از اول صبح تا پایان وقت شیفت و اشتغال مولد برابر خط تولید و محصول عنوان کرد و گفت: به توسعه اشتغال بسیار جدی نگاه شود.
انصاری منش با بیان اینکه زندان مرکزی شیراز به عنوان زندان نمونه اشتغال تعیین شده است، اذعان داشت: در این زندان باید تا پایان سال جاری هدف اشتغال ۷٠ درصدی محکومین را محقق سازد و باید برای این مهم با برنامه ریزی و فرایند های پاسخگو اقدام کنند.
در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان گزارشی از حوزه های تحت مدیریت خود، چالش ها و راهبردها پرداختند.
روح اله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه سیاستها وبرنامه ریزی های متنوعی در حوزه توسعه اشتغال زندانیان طرح ریزی شده است گفت: برای توسعه اشتغال پایدار نیازمند سیاستهای تعهد محور در مدیریت سرمایه گزاران بخش خصوصی همسو با تسهیلات ارائه کننده به کارآفرینان هستیم.
مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان فارس هم گفت: جذب و نگهداشت سرمایه گذار و کارآفرین بخش خصوصی، مستلزم رفتار بازاری و اقتصاد محور است که در این حوزه باید رویکردهای بازاری را در سیاستهای جذب و نگهداشت اعمال کرد.
فرهاد سالاری تصریح داشت: دریافت حقوق زندانی وابسته به درجه بندی مهارت و نوع و میزان محصول تولیدی است،لذا حال که مقرر است توسعه اشتغال را شاهد باشیم، باید همه اهرمهای نظارتی-تشویقی و مدیریتی را اعمال نمود.
محمدی رییس اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز هم در گزارشی، عملکرد کلان این مرکز را در حوزه حرفه آموزی و توسعه اشتغال و نیازهای تجهیزاتی و مربیان مربوطه ارائه داد.
این نشست با حضور مدیران زندان های مرکزی شیراز و اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی شیراز ، مدیر بنیاد تعاون زندانیان فارس، رؤسای ادارات حفاظت اطلاعات، بازرسی، اشتغال حرفه آموزی و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج فارس و کارشناسان اشتغال زندانهای شیراز همراه بود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha