رئیس سازمان زندان‌ها: یگان حفاظت باید نماد امنیت، صلابت و اقتدار زندان‌ها نزد افکار عمومی باشد/ نقش شما درحفظ آرامش زندان‌ها حساس و کلیدی است

دکتر غلامعلی محمدی در نشست «هیأت اندیشه‌ورز» با «یگان حفاظت» زندان‌های سراسر کشور گفت: نیروهای یگان حفاظت در زندان‌ها از نظر تشریفات ظاهری، استقرار و اقتدار باید بنحوی عمل کنند که نماد امنیت توام با صلابت و اقتدار در نزد افکار عمومی باشند. بنابراین باید به آرایش نظامی‌تان بهای جدی بدهید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، پنجمین نشست از سلسله‌نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» سازمان زندان‌ها و در جلسه‌ای با حضور دکتر غلامعلی محمدی و نیروهای "یگان حفاظت" سراسر زندان‌ها برگزار شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست که به شکل ویدئوکنفرانس انجام پذیرفت، تأکید کرد: زندان‌ها براساس عقلانیت و دانایی محوری اداره خواهند شد تا شاهد اقدامات جدی در حوزه تحول و تعالی زندان‌ها باشیم که شرط تحقق این هدف نیز بهره‌گیری از خرد جمعی و تبادل نظر با همکاران در تمام رده‌های شغلی است.

شما حافظان نظم و امنیت در زندان‌ها هستید

محمدی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت، حافظان نظم و امنیت در زندان‌ها هستند، گفت: به موجب قانون تشکیل سازمان زندان‌ها، وظیفه اصلی ما اداره کلیه زندان‌ها و موسسات کیفری است که نگهداری زندانیان را برعهده دارد. ما زندانیان را با هدف اِعمال صحیح مجازات حبس نگهداری می‌کنیم و اِعمال حبس نیز درجهت اصلاح و تربیت مددجویان است.

وی با اشاره به وظایف محوله بر زندان‌ها تأکید داشت: همه فعالیت‌های ما در زندان‌ها از حوزه فرهنگی گرفته تا حرفه‌آموزی و اشتغال، همگی درقالب مجموعه اقدامات اصلاحی و تربیتی نسبت به زندانیان تعریف می‎شود و درکنار آن نیز وظیفه نگهداری از مددجویان را نیز عهده‌دار هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها: یگان حفاظت باید نماد امنیت، صلابت و اقتدار زندان‌ها نزد افکار عمومی باشد/ نقش شما درحفظ آرامش زندان‌ها حساس و کلیدی است

رئیس سازمان زندان‌ها اینگونه نیز خاطرنشان ساخت: وظایف سازمانی محقق نمی‌شود مگر در سایه برقراری نظم و امنیت که متولی این امر در موسسات کیفری نیز یگان حفاظت است و اهم وظایف آنان در آئین‌نامه سازمان زندان‌ها نیز احصاء شده است.

تشریفات، آراستگی، استقرار و اقتدار یگان حفاظت زندان‌ها باید متعالی باشد

محمدی وظایف یگان حفاظت را درحفظ امنیت زندان‌ها حساس و کلیدی تلقی کرد و افزود: نقش شما در مسیر تعالی و تحول قضائی مهم است همچنان که اگر نقش شما پررنگ نباشد، هرگز نمی‌توانیم به وظایف اصلی‌مان در تحقق اصلاح‌وتربیت مددجویان عمل کنیم.

وی بیان کرد: شما را ویترین سازمان زندان‌ها می‌دانم و عملتان قطعا موکد ماهیت درون زندان‌هاست. امروز هرفردی از جلوی هرموسسه کیفری عبور کند، ابتدا یگان حفاظت را می‌بیند و با شما مواجه می‌شود پس از نظر تشریفات ظاهری، آراستگی، استقرار و اقتدار باید بنحوی عمل کنید که نماد امنیت توام با صلابت و اقتدار در نزد افکار عمومی باشید. حتما نیز به آرایش نظامی‌تان بها دهید.

رئیس سازمان زندان‌ها توضیح داد: باید بر ورودی زندان‌ها بازرسی، کنترل و نظارت هوشمندانه داشته باشید تا از ورود هرگونه اشیاء ممنوعه جلوگیری به عمل آید. همچنین تلاش داریم در آینده نزدیک نیز خلأ حوزه استقرار تجهیزات الکترونیک برطرف شود.

زندان محل آزمون و خطا نیست

محمدی در این نشست با تأکید بر اینکه زندان محل آزمون و خطا نیست، گفت: نباید در زندان‌ها شاهد اتفاق ناگوار باشیم بنابراین در برقراری امنیت و حفظ آرامش زندان‌ها و زندانیان، همکاران یگان حفاظت باید وظیفه خود را در چارچوب آئین‌نامه سازمان زندان‌ها به نحو احسن انجام دهند.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به امکان ارتقاء نیروهای یگان حفاظت تصریح کرد: درسال 1400 دو نفر و در سال جاری نیز یک نفر تا به اکنون از نیروی‌های حفاظت حتی به ریاست زندان‌ها ارتقاء یافته‌اند و این نشان می‌دهد که امکان ارتقاء برای شما وجود دارد. البته همچنان باید کبود نیروی انسانی این بخش را جبران کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها: یگان حفاظت باید نماد امنیت، صلابت و اقتدار زندان‌ها نزد افکار عمومی باشد/ نقش شما درحفظ آرامش زندان‌ها حساس و کلیدی است

گفتنی است سلسله‌نشست‌های «هیأت اندیشه‌ورز» با هدف هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی در میان کارکنان زندان‌ها و همچنین درراستای تحقق «زندان تحولی»، به‌طور متداول و با حضور دکتر غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها درجمع پرسنل بخش‌های مختلف مراکز تأمینی و تربیتی در دست برگزاری است.

این نشست‌ها پیش‌ازاین با حضور مدیران روابط عمومی زندان‌ها، مراقبین و مسئولین مراقب اقدامات تأمینی و تربیتی، روسای اندرزگاه‌ها و مدیران زندان‌ها به انجام رسیده و همچنان قرار است با دیگرگروه‌ها درراستای خرد جمعی، دانایی محوری و اداره علمی زندان‌ها به انجام برسد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha