زندانی گرگانی پس از 12 سال از طناب دار رهایی یافت

با تلاش مددکاران زندان گرگان و همت خیرین، زندانی محکوم به قصاص بعد از 12 سال با رضایت اولیای دم بخشیده و از زندان مرکزی گرگان آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، با تلاش مسئولین و مددکاران زندان گرگان جلسه صلح و سازش برای بخشش زندانی محکوم به قصاص، با دعوت رئیس کل دادگستری استان در سالن جلسات این اداره دادگستری کل گلستان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: دراین جلسه که رئیس کل دادستری و جمعی از مسئولین قضایی حضور داشتند، خوشبختانه اولیای دم پادرمیانی مددکاران ، مسئولین و خیرین را پذیرفتند و از اجرای قصاص منصرف شدند.

سرلک ادامه داد: زندانی محکوم به قصاص در یک نزاع مرتکب قتل یک جوان شده بود که از سال 89 به درخواست اولیای دم در انتظار اجرای حکم بود.

وی افزود: در چند سال گذشته بارها مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان ، بزرگان و ریش سفیدان برای بخشش، پادرمیانی کردند که بی نتیجه بود اما امسال و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، رایزنی ها از سر گرفته شد که خوشبختانه نتیجه بخش بود و اولیای دم با دریافت مبلغ مقرر در حق صغیر(فرزند مقتول)، به گذشت ، راضی شدند و زندانی محکوم به قصاص پس از 12 سال از زندان آزا شد.

مدیرکل زندان‌های استان خاطرنشان کرد: با آزادی این زندانی ، تعداد محکومین به قصاص در زندان‌های استان که امسال فرصت زندگی دوباره یافته اند ، به 16 نفر رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha