قرآن پژوهان در زندان تلاش کنند تا سایر زندانیان نیز در این زمره جذب و فعال شوند

در اجرای مسابقات قرآنی زندانیان زن منطقه ۶ کشور شامل استان های فارس، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد؛  امروز صبح کانون اصلاح و تربیت شیراز میزبان ۱۸ نفر از زندانیان نسوان فعال عرصه قرآنی بود که در حوزه استان فارس با هم به رقابت پرداختند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس،

برترینهای این دوره از مسابقات که در حضور داورانی از چهار استان گفته شده به رقابت های قرآنی پرداخته اند، با محاسبه امتیازات و در صورت کسب برتری، بعنوان برندگان این دوره از مسابقات منطقه ای معرفی خواهند شد.
در آیین افتتاحیه این دوره مسابقات که با حضور داوران چهار استان مورد نظر، رؤسای اداره فرهنگی اداره کل زندانهای فارس و دفتر روابط عمومی اداره کل زندانهای استان و ۱۸ نفر مددجویی اندرزگاه نسوان ندامتگاه مرکزی شیراز در کانون اصلاح و تربیت این شهر برگزار شد، معاون سلامت اصلاح و تربیت زندانهای فارس در سخنانی با ابراز خرسندی از گردهمایی‌های این چنینی که در راستای خدمت به قرآن و تکریم آن و فعالان این عرصه تشکیل شده است گفت: قرآن نسخه شفابخش جانها و کاملترین الگو و راهنمای زندگی بشریت است اما متاسفانه امروز قرآن دستور زندگی ما نیست و نتوانستیم از آن بهره کافی و جامع را ببریم.
محسن انصاری منش با انتقاد از اینکه قرآن امروز بیشتر جنبه تشریفات در زندگی و آیین ها را داراست خاطر نشان ساخت: همه ما باید تلاش کنیم تا قرآن را بفهمیم و به آن عمل کنیم باید تفسیر قرآن را به خوبی بشناسیم و بپذیریم که قرآن برای همه ابعاد زندگی ما دستور و منشور مناسب را داراست و به آن عمل نماییم.
وی تصریح کرد: علاوه بر قرآن، نهج البلاغه نیز دارای ظرفیت های بسیار بالای تربیتی و هدایت اجتماع است، منشوری است برای حکومت و مردم تا به بهترین شکل ممکن جامعه را هدایت و مدیریت کنند، امروز بسیاری از نظریه کارشناسان و صاحب نظران جهان مواردی را به بشریت توصیه کرده است که پیشتر از این در چهارده قرن پیش به زیبایی و به کمال در قرآن و نهج البلاغه مورد اشاره دقیق و صریح قرار گرفته اند.
محسن انصاری همچنین با قرائت روایتی از پیامبر اعظم گفت: قرآن و عترت مکمل همدیگر هستند، به ترتیبی که یکی بدون دیگری نمی تواند انسان را به سرمنزل مقصود و سعادت برساند، آنچانکه می‌بینیم و گفته شده بسیار از سفاکان تاریخ و قاتلان ائمه معصومین و در عصر حاضر داعش در ظاهر حافظ قرآن هستند اما چون از ولایت و عطرت دور هستند و آن را فهم و درک نکرده‌اند، به رستگاری نرسیدند؛ از این رو همه باید قرآن را با ولایت و عترت بشناسیم، بپذیریم و به فرامین آن عمل کنیم.
این مقام ارشد زندانهای فارس؛ در خاتمه با تقدیر از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات؛ تاکید بر رقابتی بودن را تاملی به منظور پرورش استعدادها و انگیزه برای تبلور آن توصیف کرد و گفت: مهمترین دستاورد این مسابقات تکریم قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی و تجلیل از فعالان عرصه قرآن است تا بدین واسطه بتوانیم خدمتی هر چند اندک را به این بهترین کتاب هدایت بشریت بنماییم.
گفتنی است در ادامه مسابقات، ۱۸ نفر از زندانیان نسوان شرکت کننده، در ۱۰ رشته با هم به رقابت پرداختند که امتیاز آنان توسط هیئت داوران اعزامی از چهار استان برای جمع بندی نهایی به دبیرخانه برگزاری مسابقات در یاسوج ارجاع شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha