ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای زندانیان

دادستان عمومی وانقلاب قزوین بر لزوم ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای زندانیان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، کارگروه تخصصی اشتغال زندانیان با حضور دادستان عمومی و انقلاب قزوین، مدیرکل زندانهای استان، معاون دادستان، قاضی ناظر بر زندان وسایر اعضاء در زندان مرکزی تشکیل شد.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان در این نشست، ضمن تبیین اهداف عالی قوه قضاییه و سازمان زندانها برای توسعه برنامه های اشتغالزایی زندانیان ، بر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی جدید تأکید نمود.

رجبی اظهار داشت: اشتغال در زندان یکی از مهمترین برنامه های اصلاحی وتربیتی برای کاهش آسیب های اجتماعی حین تحمل حبس و پس از آزادی است. زندانیان با فراگیری مشاغل محتلف، علاوه برکسب درآمد برای خانواده خود، پس از آزادی دارای حرفه شغلی مناسب بوده و به تبع آن تکرار جرم نیز کاهش خواهد یافت. از اینرو باید با خلاقیت بیشتر و تعامل با نهادهای خصوصی زمینه توسعه اشتغال برای همه زندانیان فراهم شود.

ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای زندانیان

در ادامه این نشست مدیرکل زندانهای استان نیز گزارش جامعی از وضعیت اشتغال در زندان‌های استان ارائه نمود و بیان داشت: لازمه بالا بردن سطح کیفی و کمی برنامه های اشتغال زایی در زندانهای استان، حمایت بیش ازپیش مسؤلین قضایی استان برای تسهیل در صدور مجوز های رأی بازی و یا نیمه بازی برای زندانیان واجد شرایط می باشد.

بهرامی به تمایل همکاری کارآفرینان وپیمانکاران بخش خصوصی نیزاشاره کرد و افزود: در صورت تسهیل در ارائه ارفاقات قانونی، زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان دربخش خصوصی فراهم خواهدبود و بسیاری از زندانیان واجد شرایط، با رعایت قوانین ومقررات مربوطه به کار اعزام خواهند شد.

در پایان این نشست، دادستان و هیأت همراه ضمن بازدید از کارگاه های شغلی زندان مرکزی ، مشکلات این حوزه را از نزدیک رصد نمود و دستورات لازم برای هموار نمودن مباحث مربوط به اشتغال و کارآفرینی را صادر کرد.

انتهای خبر/

ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای زندانیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha