منطقه آزاد تجاری ماکو سازمان معیّن اشتغال زندانیان شمال آذربایجان‌غربی شد

جلسه مشترک بررسی راهکارهای بازرگانی و سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت های اشتغال زندانیان در منطقه آزاد تجاری ماکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و مدیرکل زندانهای استان در حاشیه سفر مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور به منطقه آزاد تجاری جلسه مشترک بررسی راهکاری توسعه بازرگانی و سرمایه گذاری در بخش صنعت برای رونق اشتغال زندانیان مراکز تامینی و تربیتی شهرهای خوی و ماکو برگزار شد.

در این جلسه فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی با توصیف ظرفیت های تامین نیروی کار از بین زندانیان علاقه مند و مستعد جهت اشتغال مولد در بخش صنعت و کمک به امر تولید با صرفه اقتصادی بسته حمایتی سازمان زندانهای کشور را برای ترغیب مسئولین و برنامه های حمایتی از زندانیان و خانواده آنهابا مستندات ارائه کرد.

سپس مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به اهم فعالیت های بازرگانی و صنعتی بنیاد تعاون زندانیان کشور جهت ایجاد فرصت های اشتغال مددجویان به ظرفیت های سرمایه گذاری و علاقه مندی بنیاد تعاون زندانیان اشاره کرد و گفت: در هر زمینه تولیدی و کشاورزی کارشناسان ما حاضر به ورود و ارائه راهکاری برای سرمایه گذاری هستند و لازمه این امر مهم بهره مندی از حداکثر توان و مساعدت مسئولین منطقه می باشد که برای امر توانمند سازی شهروندان منطقه شمالغرب استان علاقه مند هستند.

گروسی رئیس منطقه آزاد تجاری ماکو با اشاره به توانمندی مردم و خیرین کارآفرین منطقه در بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری گفت : در بخش کشاورزی و کاشت محصولات گلخانه ای تا بسته بندی و همچنین صنعت پوشاک ، مواد غذایی مرز غربی کشور و منطقه پتانسیل لازم را برای صادرات بازرگانی و ایجاد اشتغال زندانیان مساعد می باشد و مسئولین منطقه آزاد تجاری آماده همکاری برای کمک سازمان زندانها به امر اجتماعی اصلاح زندانیان و همزمان افزایش تولید ملی می باشد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ، بر اهمیت توسعه شاخص های اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت : برنامه های توانمند سازی سند تحول قضایی در ماموریت سازمان زندان‌ها تنها راهگشای تربیتی و اصلاح رفتار مجرمین و کمک به بازگشت سعادتمندانه است و همه باید بر این امر مهم با حداکثر امکانات در اختیار کمک کنیم که ظرفیت بالایی در این برنامه مهم سازمان زندانها وجود دارد .

وی به حمایت های دولت و سیستم قضا از بخش تولید اشاره کرد و گفت : این عزم ملی برای احیا صنعت یک اراده عمومی است و همه باید پای کار باشند و توان خود را برای کمک به آبادانی کشور بکار گیرند

در پایان جلسه کمیته مشترک از مسئولین منطقه آزاد تجاری ماکو ، دادگستری و بنیاد تعاون زندانها تشکیل گردید تا راهکارهای موجود را بررسی و نسبت به پیشنهاد سرمایه گذاری مناسب بنیاد تعاون زندانیانکشور جهت رونق تولید و منابع در اختیار دو طرف اقدام کنند.

در ادامه جلسه همچنین از فضاهای مازاد در اختیار منطقه آزاد تجاری ماکو و سوله های تولیدی برای صنایع بسته بندی ، تبدیلی و پوشاک آماده واگذاری و معرفی زمین های مساعد ایجاد کشت و صنعت و یا سرمایه گذاری در امر پتروشیمی بازدید بعمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha