فرصت اشتغال برای ۲۷ زندانی ماکو با حضور مسئولین قضایی فراهم شد

کارگاه اشتغال برای ۲۷ زندانی در جریان بازدید مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی از زندان ماکو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری به همراه مجیدی دادستان مرکز و مدیرکل زندان های استان همچنین مطهر نژاد مدیر عامل بنیادتعاون زندانیان کشور عصرگاه روز دوشنبه ۲۸آذرماه در ادامه سفر کاری خود به حوزه قضایی ماکو از زندان شهرستان ماکو بازدید کردند.

عتباتی و همراهان در این بازدید ضمن حضور در بندهای مختلف زندان ماکو با تعدادی از مددجویان دیدار چهره به چهره کرده و به درخواست‌های آنان رسیدگی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر کردند.

عتباتی در حاشیه این بازدید گفت: در این بازدید وضعیت زندان از جهت ارائه خدمات به مددجویان و وضعیت قضایی زندانیان بررسی و از روند خدمت رسانی و مشکلات و نیازمندیهای زندان اطلاع حاصل و دستورات لازم صادر شد.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: بازدیدهای دائمی زندانهای استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها جزء برنامه های دادگستری استان است و تمام این بازدیدها دارای آثار و برکاتی برای مددجویان می باشد.

شایان ذکر است در این بازدیدها که مجیدی دادستان مرکز استان، مطهری نژاد مدیر عامل بنیادتعاون کشور، فتحی مدیرکل زندانهای استان، لطفی مدیر بنیاد تعاون استان آذربایجان شرقی و صداریی مهر معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سهند و منطقه آزاد تجاری ماکو عتباتی را همراهی می کردند از واحد های تولیدی ماگوش که در زمینه تولید نسکافه فعالیت می کند و شرکت پوشاک گستر برسام و کارخانه تولید کفش ویستا در شهرک صنعتی ماکو بازدیدی صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی بحث حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی است، چرا که نتیجه تعطیلی واحدهای تولیدی بیکاری کارکنان آنها و در نتیجه بروز مشکلات معیشتی و معضلات اجتماعی است.

گفتنی است عتباتی در ابتدای بازدید از واحدهای تولیدی، از سوله خالی شرکت کارآفرینان پوشاک راه ابریشم که در اختیار سازمان منطقه آزاد ماکو است و جهت ایجاد کارگاه تولیدی برای اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان بنیاد تعاون در نظر گرفته شده است بازدید کرد.

در ادامه از کارگاه های داخل زندان ماکو نیز بازدی بعمل آمد و کارگاه تولیدی پوشاک الغدیر با ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر و کارگاه تولیدی مس نور با ظرفیت۱۲نفر و مجتمع فرهنگی و تربیتی زندان ماکو توسط عتباتی رئیس کل دادگستری استان افتتاح شد.

همچنین با حضور مسئولین قضایی استان آذربایجان غربی مجتمع بزرگ فرهنگی و تربیتی زندان ماکو شامل حسینیه ، کتابخانه ، کلاس آموزشی و ... نیز افتتاح شد

عتباتی در پایان پس از بازدید از زندان و افتتاح کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان از تلاش های مدیرکل و کارکنان زندان ماکو به خاطر ایجاد فرصت های شغلی،اجرای برنامه های فرهنگی و ارتقا سلامت روحی و روانی زندانیان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha