بررسی 125 پرونده قضایی و اعطای ارفاقات قانونی به 34 زندانی واجد شرایط

در دیدار کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با زندانیان اداره شهرستان ساری بیش از 125 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و 34 نفر مشمول آزادی مشروط و دیگر ارفاقات قانونی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با 12 نفر هیئت همراه جهت رسیدگی به درخواست زندانیان و تسریع در بررسی پرونده قضایی آنان وارد زندان ساری شد.
این هیت قضایی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان، در نمازخانه مرکزی بصورت چهره به چهره با زندانیان دیدار و به درخواست بیش از 125 نفر متقاضی پاسخ دادند.
کریمی دادستان مرکز استان در این نشست طی سخنانی بر اجرای سیاست‌های قضایی و زندانبانی در جهت تحقق کامل عدالت با رعایت حفظ کرامت انسانی و توجه به رافت اسلامی تأکید کرد.
وی افزود: برنامه های هدفمند اصلاحی و تربیتی باید همسو با اجرای احکام کیفری در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد توجه خاص قرار گیرد.
در پایان این دیدار چند ساعته 125 پرونده و درخواست زندانیان مورد رسیدگی قرار گرفت که با مرخصی 15 زندانی و تعلیق مجازات و آزادی مشروط 12 نفر موافقت شد.
همچنین در این نشست با درخواست رای بازی و رای کاری 8 زندانی واجد شرایط نیز موافقت کامل حاصل شد.
شالیکار سرپرست اداره زندان ساری ضمن ابراز خرسندی از حضور موثر هیات قضایی گفت: انتظار داریم تعامل و حضور بیش از پیش مراجع قضایی در زندان با هدف کمک به زندانیان واقشار آسیب دیده جامعه ادامه پیدا کند.
وی افزود: بر این باوریم که با همدلی همکاران ساعی در زندان می توانیم شاخص های کاهش جمعیت کیفری، اجرای برنامه های فرهنگی وتربیتی و اشتغال و حرفه آموزی را ارتقاء بخشیم ./
انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha