قرآن بنیادی‌ترین نسخه موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی است

با حضور مدیرکل زندانهای خراسان شمالی، اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه 8 کشوری زندانیان مرد و پسران کانون اصلاح و تربیت استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان به میزبانی زندان مرکزی بجنورد برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان شمالی، بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه هشت کشوری زندانیان مرد و پسران کانون اصلاح و تربیت استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان با شرکت 49 نفر در چهارده رشته حفظ یک جزء تا کل قرآن، قرائت ، اذان ، دعاخوانی ، حفظ موضوعی و مفاهیم در زندان مرکزی بجنورد برگزار گردید، که بین زندانیان مرد چهار استان در مجموع امتیازات، خراسان رضوی مقام اول، خراسان شمالی مقام دوم، خراسان جنوبی مقام سوم و سمنان مقام چهارم و همچنین بین مددجویان پسر در کانون اصلاح و تربیت چهار استان خراسان رضوی مقام اول و خراسان شمالی مقام دوم را کسب نمودند.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات عبدالرحیم گرجی مدیر کل زندانهای خراسان شمالی در سخنانی در محل نمازخانه زندان مرکزی بجنورد از قرآن به مثل چراغی که روشنایی آن فرو نمی‌نشیند و هرکس مطابق استعدادها و بهره های الهی که در وجودش نهفته است از این نور الهی بهره خواهد برد یاد نمود.

مدیر کل زندانهای خراسان شمالی با اشاره به نقش قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، لازمه افزایش بصیرت را همنشینی با قرآن کریم و گوش جان سپردن به نوای آن دانست. وی از ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی که انسانها به صورت روزمره با آن درگیر هستند به عنوان یک نقش مهم این دریای بیکران الهی یاد کرد.

عبدالرحیم گرجی در جمع شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی زندانیان مرد و پسران کانون اصلاح و تربیت چهار استان به اهداف سازمان زندانها واقدامات تأمینی و تربیتی در راستای اصلاح و تربیت بزهکاران و تلاش در بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه اشاره نمود و با تشریح رویکرد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندانها بر محور برنامه‌های قرآنی به نقش مهم و بنیادین قرآن در هدایتگری و روشنفکری پرداخت و خاطر نشان ساخت: اگر استعدادهای بالقوه‌ای که در ساختار وجودی انسانها به ودیعت نهاده شده است به صورت صحیح پرورش یابد می تواند انسان را به هدف والایی که برای آن آفریده شده است سوق دهد و ما به عنوان داعیه داران حوزه اصلاح و تربیت هیچ گنجینه ای غنی تر از قرآن کریم در دست یابی به اهداف متعالی سازمانی خود نداریم.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآنی زندانهای خراسان شمالی در پایان این دوره از مسابقات ضمن تجلیل از افراد برگزیده در رشته‌های مختلف، از شرکت کنندگان چهار استان تقدیر بعمل آورد.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha