اشتغال ۳۵ زندانی در کارگاه ظروف چوبی اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز

کارگاه تولیدی و آموزشی ظروف چوبی، با مساحت تقریبی ۲۵۰ مترمربع و اشتغال ۳۵ زندانی با مشارکت بخش خصوصی در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی شیراز راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، به منظور کسب مهارت و ایجاد اشتغال، ضروری است که زندانیان با مهارت فنی حرفه ای آشنا و تحت آموزش قرار بگیرند.در همین رابطه کلاس‌ها و کارگاه‌های حرفه آموزی برای زندانیان برگزار می‌شود تا هم در داخل زندان بتوانند به معیشت خانواده خود کمک کنند و هم بعد از خروج از زندان این امکان را داشته باشند که در حرفه ای مشغول به کار شوند و مجدد درگیر جرم و زندان نشوند.

برای این منظور اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی شیراز در رشته‌های پرورش قارچ، زنبور داری، بتن ریز، آرماتور بند، گوهر تراشی، چرم دوزی، معرق، مشبک و خیاطی، ظروف چوبی کارگاه‌های آموزشی را برای مددجویان دایر کرده است.

زندانیان اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، با توجه به علاقمندی، سطوح تحصیلات و استعداد خود و برابر با تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل زندان های استان و اداره کل فنی حرفه ای، اداره کل صنایع دستی و گردشگری منعقد شده می توانند در دوره‌های آموزشی که با استفاده از ۵ مربی آموزشی و ۱۲ زندانی ماهر برگزار می شود، شرکت کنند.

مددجویان ندامتگاه‌ها و بازداشتگاه‌های استان فارس با شرکت در این دوره های آموزشی، علاوه بر یادگیری مهارتی جدید، در حرفه های مختلف مشغول به کار می شوند و کسب درآمد می‎کنند.

کارگاه تولیدی و آموزشی ظروف چوبی نیز در همین راستا، با مساحت تقریبی ۲۵۰ مترمربع و تعداد ۳۵ نفر زندانی با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و مشارکت بخش خصوصی در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز راه اندازی شده است.

تولیدات کارگاه تولیدی و آموزشی ظروف چوبی شامل؛ظرف ۷ پاچ چوبی، سینی، کاسه، بشقاب چوبی، ظروف پذیرایی، شمعدان است.

 اشتغال ۳۵ زندانی در کارگاه ظروف چوبی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی شیراز

حقوق و دستمزد زندانیان شاغل در کارگاه تولیدی و آموزشی ظروف چوبی از طریق بنیاد تعاون زندانیان پرداخت می‌شود.

 اشتغال ۳۵ زندانی در کارگاه ظروف چوبی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی شیراز

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی با همکاری بنیاد تعاون زندانیان فارس جهت معرفی و فروش محصولات راه‌اندازی و محصولات زندانیان به منظور فروش در فضای بیرون اردوگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

 اشتغال ۳۵ زندانی در کارگاه ظروف چوبی اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی شیراز

این مرکز همچنین در اندرزگاه های داخل نیز برای زندانیان کارگاه چرم دوزی، صنایع چوب و اشتغال نشسته راه اندازی و تعداد زیادی از زندانیان را مشغول به کار کرده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha