همت همه ما باید اصلاح و تربیت مجرمان باشد

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: زندان مکان دستگیری از انسانهای به خطا رفته و گرفتار است، جائی است که انسانهای بزرگی مانند شهید لاجوردی در آن حضور داشته اند و خدمات و الگوهای بزرگی را در راستای اصلاح مجرمان به یادگار گذاشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، غلامرضا روشان در اولین نشست با اعضای شورای اداری زندانهای استان و جمعی از کارشناسان ستاد اداره کل زندانهای خوزستان ، با تاکید بر اینکه همه زندانیان حق دارند از خدمات و اقدامات اصلاح رفتار برخوردار باشند گفت:  در سابقه کاری خودمان ، بسیاری   از زندانیان حتی جرایم خشن را پذیرش و جذب کرده ایم و در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته اند که حتی بیرون زندان شغل و حرفه آبرومندانه ای را در پیش گرفته اند که در ان نمونه و موفق نیز دیده شده اند.

مدیرکل جدید زندانهای خوزستان رمز موفقیت در تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی را همدلی و اعتقاد و باور قلبی عنوان کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد باید آنرا مهمترین کار بداند و با تعهد و تلاش وظایف خود را به انجام برساند.

وی گفت: مردانگی و درستی راه و روش این است که انسان دوست، فرزند، خانواده اش را به سمت عاقبت بخیری سوق دهد لذا همه باید کمک کنیم تا در رابطه با تحقق شعار آرمانی سازمان زندانها ، ومن احیاهافکانمااحیاءالناس جمیعا ؛ موفق عمل کنیم. اگر این رویکرد درست انجام شود قطعا موجبات عاقبت بخیری  ما، خانواده هایمان و توفیقات کاریمان متحقق می شود.

غلامرضا روشان در خاتمه با بیان اینکه همه ایران سرای ماست و وظیفه داریم درآبادی کشور و خدمت به مردم شریف با همت مضاعف، انجام وظیفه نماییم ؛ افزود:  زندانبانی شغلی سخت اما خدمتی بسیار ارزشمند و خوب است چنانکه همه تلاش کنیم که در مجرمان تغییر و اصلاح ایجاد شود، ضمن اینکه همکاران ما در زندانها بدانند، آنچه در توان ماست برای ارتقای معیشت و رفاه زندگی همکارانمان بکار خواهیم بست، لذا از همه همکارانمام خواستاریم همت خود را برای خدمت به محرومان و خانواده هایشان بکار گیرند.

پژمان پروین مدیرکل (پیشین) زندانهای خوزستان با تقدیر از تمامی پرسنل و اعضای شورای اداری  زندانهای خوزستان، خدمت در خوزستان، مشهد شهیدان و سرزمین مرد پرور و زرخیر را یک توفیق خاص و موهبت الهی داست و ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید زندانهای خوزستان، از همه همکاران خواست که با همه وجود برای تعالی بیش از پیش زندانهای استان همکاری کنند و گرد توسعه نایافتگی را از چهره زندانهای استان بزدایند.

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای حاضر ضمن خیر مقدم به مدیر کل جدید زندانهای استان و اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی با وی، برای آقای پروین آرزوی توفیق نمودند.

انتهای خبر/