برگزاری ۶۷۰ دوره آموزشی در زندان‌های استان فارس با هدف اشتغال‌زایی

سال گذشته حدود ۶۷۰ دوره آموزشی در زندان های استان فارس به زندانیان آموزش داده شد و بیش از ۱۲ هزار نفر در این دوره ‌ها شرکت کردند و بیش از ۹هزار نفر از آنها موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، اسحاق ابراهیمی در برنامه «صبح پارسی» مرکز سیمای فارس، بیکاری را در گرایش به جرم موثر دانست و گفت: سازمان زندان ها به بحث اصلاح مجرمان توجه ویژه دارد و حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و توانمندسازی آنها در اصطلاح مجرمان نقش مهمی دارد.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: حوزه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان از تاکیدات ریاست قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان ها در سال ۱۴۰۱ است و در استان فارس در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در حال اجراست.

وی اعلام کرد: ۶۰ درصد زندانیان استان فارس در درون زندان های استان و همچنین در بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند که شامل افرادی است که در اتاق های خودشان می توانند در قالب اشتغال نشسته، فعالیت های اشتغال زایی داشته باشند و هنرهایی که خودشان داشته اند یا مهارت هایی که در دوره‌های حرفه ‌آموزی یاد گرفته اند را به مرحله تولید برسانند.

ابراهیمی ادامه داد: یک نمونه دیگر اشتغال کارگاهی است که در زندان های استان توسط بنیاد تعاون زندانیان و همچنین بخش خصوصی کارگاه های قابل توجهی راه ‌اندازی شده است اما پاسخگوی همه زندانیان نیست.

وی همچنین گفت: حدود ۷۰۰ زندانی هم در قالب اشتغال کارگاهی مشغول به فعالیت هستند و در کارگاه چرم سازی، کفش دوزی و مبل سازی و ... در کار تولید و اشتغال فعالیت دارند و به صورت ماهیانه حقوق و دستمزد دریافت می کنند و یا با نظر مثبت مراجع قضایی در قالب زندانیان اشتغال به کار در زندان باز در خارج از زندان در کارگاه های اشتغال مشغول هستند.

ابراهیمی ضمن قدردانی از آموزش هایی توسط اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان به زندانیان داده می شود، اظهار کرد: سال گذشته حدود 670 دوره آموزشی در زندان های استان فارس به زندانیان آموزش داده شد و بیش از ۱۲ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند و آزمون هم توسط اداره کل آموزش فنی حرفه ای و صنایع دستی استان و جهاد کشاورزی برگزار شد و بالغ بر 9هزار نفر از این زندانیان موفق به دریافت کارت مهارت شدند.

وی تصریح کرد: افرادی که در قالب کارآفرین در زندان ها کار تولیدی و اشتغال ایجاد کنند می توانند از معافیت های مالیاتی بهره مند شوند.

ابراهیمی افزود: در زندان مرکزی شیراز، اردوگاه حرفه آموزی، زندان جهرم و چندین زندان دیگر بخش خصوصی با ما همکاری می ‌کنند و توفیقات خوبی داشته اند و امتیازات بسیار خوبی برای کارآفرینانی که در زندان با ما همکاری داشته اند در پی داشته است.

وی با دعوت از کارآفرینان گفت: برای کارآفرینان امکان سرمایه گذاری در زندان ها فراهم است و تسهیلاتی در اختیار کارآفرینان قرار می دهیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha