برگزاری آیین افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی سربازان وظیفه زندان‌های استان یزد

در راستای اجرای تقویم سالیانه فرهنگی ورزشی سازمان زندان‌های کشور اولین دوره مسابقات ورزشی سربازان وظیفه زندان‌ها و مراکز تابعه استان یزد با حضور مسئولین استان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌ کل زندان‌های استان یزد، آیین افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی سربازان وظیفه با حضور دکتر رضا مقبلی مدیرکل زندان‌ها، مهاجرانیان مدیرکل تغزیرات حکومتی، ابوترابی رییس شعبه سوم و رییس اجرای احکام، مهدی قاضی ناظر زندان و فرماندهان ارشد انتظامی و همچنین جمعی از مسئولین زندان و مراکز تابعه به میزبانی زندان مرکزی یزد در مجتمع ورزشی شهید لاجوردی برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این المپیاد گفت: بی‌شک منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی، بی‌تحرکی و عدم ورزش است و امروزه از ورزش به خصوص ورزش‌های گروهی به عنوان یک روش درمانی در راستای اصلاح و تربیت استفاده می‌شود و با توجه به اینکه کار در زندان بسیار سخت، پراسترس و فرسایشی است، به همین دلیل توجه به ورزش و سلامت جسمی سربازان از ضروریات است.

رضا مقبلی در ادامه هدف از برگزاری این المپیاد را رشد و تعالی اخلاق، معنویت و تقویت نیروی جسمی سربازان وظیفه در راستای خدمت صادقانه در سنگر اصلاح و تربیت دانست و گفت: پرداختن به تفریحات سالم و ورزش‌های تیمی و گروهی علاوه بر اینکه موجب نشاط و شادابی افراد می‌شود فرصتی برای سازندگی روح و روان و ایجاد وحدت و همدلی در نتیجه افزایش بازدهی فردی و گروهی است.

وی بیان داشت: اسطوره‌های این کشور خود را سرباز خطاب نموده اند و همانطور که سردار شهید قاسم سلیمانی این بزرگ مرد میدان وصیت کرد در سنگ مزارش بنویسند سرباز وطن و سرباز بودن را افتخار میدانست این نشان دهنده جایگاه رفیع سرباز است.

گفتنی است در این المپیاد، سربازان وظیفه در رشته های فوتسال، آمادگی جسمانی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، کبدی، دارت و طناب‌کشی طی یک هفته به رقابت خواهند پرداخت و درآیین اختتامیه به تیم ها و نفرات برتر جوائزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha