زمینه ارائه خدمات رایگان به فرزندان زندانیان توسط کتابخانه‌های عمومی اردبیل فراهم شد

با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش میزان مطالعه بین گروه‌های هدف در زندان‌های استان اردبیل، تفاهم‌نامه‌ای در ۵ماده و ۲۶بند بین مدیران کل دو مجموعه زندان‌های استان و کتابخانه‌های عمومی امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی و پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در زندان‌های استان و همچنین بهینه‌سازی اوقات فراغت زندانیان و سربازان از طریق آگاهی‌بخشی و ترویج فرهنگ مطالعه در دستورکار قرارگرفت.

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، با بیان این که مطالعه هوشمند و تدوین سیر مطالعاتی برای جامعه هدف در زندان‌ها باعث تغییر نگرش و رویکرد مثبت در سبک زندگی افراد خواهد شد، افزود: یکی از اهداف مهمی که سازمان زندان‌ها دنبال می‌کند بازگشت سالم و سعادتمندانه مددجویان به متن جامعه است و توفیق در این امر مهم، با ایجاد تغییر باور از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله انس بهتر و بشتر با کتاب میسر خواهد شد.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مراکز فرهنگی به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان شد و گفت: خانواده زندانیان علی‌الخصوص فرزندان آنان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و رفتاری قرار دارند لذا از متولیان مجموعه‌های فرهنگی انتظار داریم با تحت پوشش قراردادن این افراد در برنامه‌های آموزشی، باعث قطع چرخه جرم در جامعه شوند.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های استان، نیز با اشاره به زیرساخت‌های قابل قبول و استاندارد در زندان‌های استان برای جلب مخاطب در حوزه کتابخوانی گفت: در صورت معرفی خانواده‌های تحت پوشش از سوی زندان‌های استان، حاضر به ارائه تسهیلات رایگان از جمله عضویت در کتابخانه و برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی برای این افراد هستیم.

2.jpg

ارائه آموزش‌های تخصصی برای کتابداران در زندان‌های استان، تحت پوشش قراردادن کتابخانه‌هایی که فاقد مجوز مشارکتی‌اند، تامین کتب مناسب برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات فرهنگی و تامین کتب آموزشی ویژه بانوان برای اندرزگاه نسوان، از مهم‌ترین تعهدات این تفاهم نامه بود .

گفتنی است بازدید از مخزن کتاب، آرشیو کتب خطی، اتاق کودک، کتابخانه ویژه روشن‌دلان و ناشنوایان از حاشیه‌های این دیدار بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha