گواهینامه مهارت برای 806 نفر از سربازان و مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ صادر شد

در اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل زندانهای استان تهران و انجمن زنبور عسل ایران گواهینامه مهارت زنبورداری برای 806 نفر از سربازان و مددجویان ندامتگاه تهران بزرگ صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان تهران، مزدارانی مدیر ندامتگاه تهران بزرگ با اشاره به مبحث اشتغال گفت: با همکاری نهاد های مختلف خارج از زندان و برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زندان شاهد آموزش مهارت های لازم در زمینه مشاغل جدید هستیم که این مهارت ها می تواند جوابگوی نیازهای زندانیان در خصوص اشتغال بعد از آزادی باشد.

مدیر ندامتگاه تهران بزرگ تصریح کرد: در این راستا و در اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل زندانهای استان تهران و آموزشگاه زنبورداران پیشرو ایرانیان، تاکنون 806 نفر از سربازان و مددجویان در دوره های آموزشی زنبورداری مقدماتی که به مدت 30 ساعت در داخل زندان برگزار گردید، ضمن کسب مهارت های لازم موفق به اخذ گواهی مهارت شدند. سربازان پس از پایان خدمت سربازی و مددجویان بعد از آزادی می توانند گواهی مذکور را جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی ارائه نمایند.

مزدارانی افزود: همچنین در تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل زندانهای استان تهران و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، 250 نفر از مددجویان و 61 نفر از سربازان وظیفه در دوره آموزشی کاشت سیفی جات گلخانه ای و بسته بندی محصولات کشاورزی شرکت نمودند و گواهینامه مهارت دریافت کردند.

بنا به این خبر، با برگزاری دوره های مختلف در زندان، گواهینامه های مهارت کار در زمینه های مختلف متناسب با توانمندی های مددجویان صادر می شود و زندانیان می توانند با حمایت مجموعه زندان و مرکز مراقبت بعد از خروج از امتیازات قانونی برای این گواهینامه ها بهره مند شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha