در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی خوی متادون مصرف نمی‌شود

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی با کارکنان و زندانیان اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی خوی دیدار و گفتگو کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، مراد فتحی مدیرکل زندان های استان در راس هیاتی از مسئولین ستاد اداره کل از اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی شهرستان خوی بازدید کرد.

در این بازدید ۶ ساعته مدیرکل زندانها با کارکنان و پرسنل وظیفه دیدار کرد؛ همچنین بازدید از کارگاه های اشتغال زندانیان و کلاس های حرفه آموزی این مرکز از برنامه های عمده سفر مدیرکل زندانها به شهرستان خوی بود

در حاشیه این بازدید گروه های شغلی اعم از کارکنان بهداری، مددکاری اجتماعی ، مربیان فرهنگی و کارشناسان اجرای احکام با حضور مدیرکل در محل خدمت و اندرزگاه های زندانیان گزارش فعالیت و اقدامات انجام شده حوزه های کاری خود را تشریح کردند .

در این دیدار مسئول بهداشت و درمان اردوگاه کار درمانی به اهم اقدامات غربالگری و بیماریابی اشاره کرد و گفت: در همان مراحل اولیه پذیرش با حضور کادر بهداری و نیروهای مجرب زندانیان بیمار شناسایی و اقدامات لازم صورت می گیرد، وی با اشاره به وضعیت اعتیاد بیشتر زندانیان اردوگاه کاردرمانی گفت : همه اقدامات مشاوره ای و درمانی برای بهبود وضعیت و آغاز دوره های سم زدایی و ترک اعتیاد در این مرکز به صورت علمی صورت می گیرد.

وی با اشاره به دستورالعمل های درمانی سازمان زندان ها در خصوص زندانیان معتاد گفت : در مجتمع کار درمانی و حرفه آموزی زندانیان خوی یک سی سی هم متادون مصرف نمی شود و زندانیان تحت درمان جدید با قرص بوپرنورفین می باشند.

وی با اشاره به فرایند فرهنگ سازی در میان زندانیان جهت تغییر روش زندگی و آگاه سازی روش درمان جدید و عوارض سو مصرف متادون، این اقدام را یکی از فعالیت های عمده بهداشت سلامت جسم و روان عنوان نمود و گفت : در این روش جدید رفتارهای پرخطر کاهش یافته و سلامت جسمی و روانی زندانیان اهمیت زیادی در فرایند برنامه های بازگشت سعادتمندانه را دارد.

در ادامه مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی از بخش های کارگاهی اشتغال زندانیان بازدید کرد .

در مجتمع کاردرمانی زندانیان استان ۲۳۰ زندانی در بخش های مختلف کارگاهی مشغول کار مولد با دریافت دستمزد در رشته های مختلف قالیبافی ، جوشکاری، مبل سازی ، نگین تراشی، کفش دوزی ، تولید اتاق وانت و همچنین فرغون سازی می باشند همچنین ۶۰ زندانی در داخل اندرزگاه ها به تولید صنایع دستی و اشتغال نشسته مشغول هستند

در آذرماه سال جاری با همکاری آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خوی ۵ رشته حرفه آموزی در این اردوگاه برگزار گردیده که ۸۱ زندانی هم اکنون در کلاس های مهارت آموزی شرکت کرده اند.

در حاشیه این برنامه بازدید ۶ ساعته مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی از فعالین فرهنگی ، ورزشی با اهدا جوایز تقدیر گردید، در ماه های گذشته مددجویان اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی زندانیان خوی مقام های اول مسابقات ورزشی ششمین المپیاد ورزشی زندانیان استان در رشته های فوتسال ، والیبال و کشتی را کسب نموده و ۴ نفر از مددجویان این اردوگاه منتخبین مسابقات قرآنی منطقه ای و استانی بودند .

انتهای خبر /

در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی خوی متادون مصرف نمی‌شود در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی خوی متادون مصرف نمی‌شود در اردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی خوی متادون مصرف نمی‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha