بازدید مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌ها از کارگاه‌های اشتغال زندان‌های لرستان

پژمان پروین مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها به همراه عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان ها واقدامات تامینی وتربیتی زندان های لرستان از کارگاه های اشتغال زندان مرکزی بروجرد وزندان مرکزی خرم آباد،اندرزگاه نسوان خرم آباد و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان لرستان، پژمان پروین مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها در نشستی که با حضور عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال در زندان های لرستان به ویژه در حوزه صنعت فرش با اتفاقات خوبی همراه شده که می توان گفت نمونه اش در کشور وجود ندارد که نشان دهنده اراده قوی ، وهمت مجموعه مدیریتی در زمینه توسعه اشتغال زندانیان می باشد.

وی عنوان کرد:آنچه که امروز مشاهده شد انسجام وهمت مضاعف در ایجاد و ساختار اشتغال بر مبنای اشتغال واقعیت محور بود که می توان گفت؛کارگاه فرش در زندان های لرستان بی نظیرترین کارگاه فرش حال حاضرزندان های کشور می باشد و در آینده نزدیک می تواند حرف اول در صنایع فرش کشور باشد.

پروین در ادامه افزود:توسعه صنعت فرش در زندان های لرستان با افزودن مشتقات فرش میسر می شود و در آینده شاهد توسعه کیفی و کمی این صنعت در زندان های لرستان خواهیم بود.

وی اظهار داشت:برای ارتقا یافتن کیفیت سفالگری وخراطی وایجاد موفقیت های بیشتر و گسترش فروش در محصولات می توان با هم افزایی با دیگر کارگاه های موجود در کشور به این امر تحقق بخشید.در بند نسوان نیز شاهد کارگاه هایی با محصولات متنوع وبا کیفیتی بودیم که مددجویان با انگیزه و اشتیاق مشغول به مهارت آموزی وکار می باشند که با حرکت در مسیر تولید محصولات متنوع تر وجذاب و بازاریابی اصولی در بازار می توان باعث تولید ثروت برای زندانیان شد و امیدواریم در آینده شاهد گسترش اشتغال پایدار در زندان های لرستان باشیم.

پروین به اهمیت پرداخت دستمزد به زندانیان اشاره داشت وخاطرنشان کرد:متوسط پرداخت حقوق به زندانیان در لرستان بالاتر از نرم کشوری است که این یک دستاورد و موفقیت بزرگی در اشتغال زندانیان محسوب می شود.

در این نشست تنوع اشتغال در زندان های لرستان مورد توجه پژمان پروین قرار گرفت و در ادامه گفت:تمرکز استان بر مشاغلی چون پرورش زنبور عسل،صنایع چوب وفرش که دارای فروش تضمینی می باشد قابل برند سازیی و توسعه بیشتر می باشد.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان نیز ضمن تشکر از پژمان پروین مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان ها و هیئت همراه اظهار داشت:یکی از اولویت های ستاره دار ومهم سازمان زندان ها ؛ایجاد اشتغال وحرفه آموزی برای زندانیان می باشد که سرنوشت زندانی را در زمینه شیوه تفکر ،اندیشه و ایجاد درآمد پایدار ودر نهایت تامین معیشت آنان وخانواده هایشان متحول خواهد نمود.

کشوری گفت:من وهمکارانم در وهله اول خود را مددکار وامداد رسان زندانیان و خانواده هایشان میدانیم و تلاش می کنیم که با حرفه آموزی و توانمندسازی جامعه هدف در زندان ها سرنوشت زندانی تغییر مثبت پیدا کرده وبا یادگیری یک حرفه و توانمند به آغوش جامعه بازگردد که هدف غائی ما در انجام این مسئولیت خطیر ، ارزشمند وهدفمند است و مورد توجه موکد قوه قضائیه و سازمان زندان ها نیز می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد:قطعا می توانیم در حوزه اشتغال وحرفه آموزی زندان های لرستان گام های موثرتری برداریم که نتیجه آن منجر به رضایتمندی جامعه هدف باشد و تا به امروز ثابت کرده ایم وتوانسته ایم تعداد کثیری از آنان را مشغول به کار کنیم بنابراین زندانی با پرداختن به اشتغال احساس مثبت و ارزشمندی خواهد داشت و به این باور خواهد رسید که می تواند معیشت خود وخانواده اش را پس از رهایی تامین نماید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha