اردوی آموزشی «ارتقای کیفیت غذا»به میزبانی زندان مرکزی اردبیل برگزار شد

نمایندگان ۶استان کشور با شرکت در اردوی یک روزه آموزشی مربوط به اولویت سوم سازمان با عنوان «ارتقای کیفیت غذا در زندان‌ها» ضمن بازدید از مراحل پخت و توزیع غذا در زندان مرکزی اردبیل، تجربیات خود را با هم به اشتراک گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، در راستای عمل به شیوه‌نامه اردوهای آموزشی مربوط به اولویت‌های دهگانه، دوره «بهبود و ارتقای کیفیت غذا در زندان‌ها» با حضور نمایندگانی از استان‌های تهران، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و قم به میزبانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، امجدی ، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، با اشاره به موفقیت این استان در ارزیابی‌های بعمل آمده توسط بازرسان ستاد سازمان و تحقق اهداف مورد نظر در بحث ارتقای کیفیت غذا گفت: عمده موفقیت این استان در رسیدن به چشم انداز مطرح شده در اولویت سوم، همدلی و پشتکار همکاران و استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده است.

وی رعایت بهداشت تغذیه و ارتقای کیفیت پخت غذا در زندان‌ها را عامل سلامت گروه‌های هدف، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نهایتا کاهش محسوس دورریز دانست و عنوان کرد: با صنعتی کردن تمامی آشپزخانه‌های مراکز تامینی استان، استفاده از آشپزان ماهر و آموزش دیده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خرید محصولات غذایی، استانداردسازی انبارها و سرخانه‌های زیرصفر و بالای صفر، تایید کیفیت محصولات غذایی توسط آشپز و کارشناس تغذیه قبل از خرید و نظرسنجی از گروه‌های هدف برای تنظیم برنامه غذایی، به حمدالله توانسته‌ایم به اهداف ترسیمی توسط سازمان نایل شویم.

6.jpg

5.jpg

پس از مراسم افتتاحیه این دوره، نمایندگان اعزامی از ۶استان در معیت معاونین سلامت و حوزه اداری مالی جهت بازدید میدانی و شرکت در دوره عملی در زندان مرکزی اردبیل حضور یافتند و ضمن بازدید از آشپزخانه، انبار مواد غذایی، سردخانه‌های زیرصفر و بالای صفر، مراحل تهیه، نگهداری، پخت و توزیع مواد غذایی را از نزدیک مشاهده کردند.

4.jpg

3.jpg

در پایان این دوره آموزشی که به صورت تئوری و عملی برگزار شد، جلسه تخصصی با حضور معاونین، مسوولین حوزه مالی و اداره بهداشت و درمان برگزار شد و تک تک شرکت‌کنندگان تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند و نقاط قوت و ضعف پخت غذا در زندان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha