برگزاری کارگروه تخصصی طرح "زندان اجتماع محور" با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان یزد

مدیرکل زندان‌های استان یزد در جمع کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به طرح ابتکاری زندان اجتماع محور در استان گفت: هدف اصلی این طرح اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت شرافتمندانه فرد زندانی به آغوش جامعه و خانواده و تبدیل زندانی به یک عنصر مولد و پویا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های استان یزد، دکتر رضا مقبلی با بیان اینکه استاندار یزد از این طرح، بعنوان طرح فاخر و تحول گرا در عرصه زندانبانی یاد کرده است اظهار کرد: طرح مورد اشاره به مشارکت و همراهی ۳۸ دستگاه مانند حوزه علمیه ، سپاه الغدیر، نیروی انتطامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، فنی و حرفه ای، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یزد، بهزیستی ،ورزش و جوانان ، کانون پرورش فکری، کمیته امداد، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی، صنعت و معدن، شهرک صنعتی و غیره اجرایی می‌شود.

مدیرکل زندان های استان یزد خاطرنشان کرد: با اصلاح و تربیت زندانیان، زندان را باید به یک کارگاه تولید انسان های شریف و خودباور تبدیل کرد؛ بازگشت شرافتمندانه فرد زندانی به آغوش جامعه و خانواده هدف اصلی زندانبانی است.

وی ادامه داد: آموزش علمی به زندانیان در این طرح باعث تقویت تغییر نگرش واقعی آنها شود که موجب پذیرش زندانیان توسط خانواده ها آنها و جامعه می شود.

وی افزود: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی بر اساس رسالت و حوزه فعالیت‌های دستگاه مربوطه پیشنهاداتی، در راستای ارائه خدمات به زندانی و خانواده زندانی در جلسات کارگروه تخصصی مطرح نمایند تا به زودی شاهد انعقاد تفاهم نامه کاربردی و اجرای آن باشیم.

گفتنی است اولین نشست کارگروه تخصصی زندان اجتماع محور با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی و نمایندگان حاضر از استانداری یزد در سالن شهید بهشتی اداره کل زندان‌ها برگزار و مقرر گردید نشست‌های بعدی بر اساس حوزه فعالیت ادارات کارشناسان به چند کارگروه تقسیم تا به پیشنهادات کاربردی و تخصصی برسیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha