۳۸ دستگاه در اجرای طرح زندان اجتماع محور در یزد مشارکت دارند

مدیرکل زندان‌های استان یزد در خصوص اجرای طرح زندان اجتماع محور در استان گفت: ۳۸ دستگاه استان در اجرای این طرح با هدف تبدیل زندانیان به عناصر مولد و پویا در جامعه مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضا مقبلی با بیان اینکه طرح زندان اجتماع محور، طرح ابتکاری از سوی استان یزد است، افزود: این طرح با توجه به ظرفیت های مناسبی که در دستگاه‌‍های قضایی استان وجود دارد مورد پذیرش مقامات ارشد قضایی و اجرایی استان قرار گرفت و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه استاندار یزد از این طرح، بعنوان طرح فاخر و تحول گرا در عرصه زندانبانی یاد کرده است، اظهار کرد: در این طرح با مشارکت و همراهی ۳۸ دستگاه مانند حوزه علمیه ، سپاه الغدیر، نیروی انتطامی ، آموزش و پرورش ، کمیته امداد، میراث فرهنگی و صنایع دستی ، فنی و حرفه ای ، دانشگاه علوم پزشکی ، بهزیستی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی، شهرک صنعتی، صنعت و معدن، کانون پرورش فکری و برخی دیگر از ادارت در زندان های استان در حال اجراست.

مقبلی ادامه داد: هدف گذاری این طرح بر این است که یک زندانی یا مجرم را از عنصری که ممکن است وجود آن برای جامعه قبل از زندان خسارت بوده تبدیل به یک عنصر مولد و پویا نمایید.

وی کاهش ارتکاب جرم، کاهش بازگشت مجدد زندانیان و آسیب های اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد و افزود: ایجاد امنیت پایدار و جامعه پذیری مجدد مجرمان ، کاهش هزینه های زندان و استفاده از ظرفیت های زندان در راستای اهداف اجتماع از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل زندان های استان یزد با بیان اینکه آموزش علمی زندانیان در این طرح باعث تغییر نگرش آنها شده و موجب پذیرش زندانیان توسط خانواده ها آنها و جامعه می شود، ادامه داد: با اصلاح و تربیت زندانیان، زندان را باید به یک کارگاه تولید انسان های شریف و خودباور تبدیل کرد؛ بازگشت شرافتمندانه و عزتمندانه فرد زندانی به آغوش جامعه و خانواده هدف اصلی زندانبانی است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha