همه دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، در نشست شورای قضایی استان کرمان به میزبانی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان، گفت: افزایش آمار ورودی به زندان‌ها نشانگر آن است که تمامی دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ایجاد جرم در جامعه کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، حجت‌الاسلام حمیدی رییس کل دادگستری استان در شورای قضایی گفت: تمامی اعضای شورای قضایی، معاونین، رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها توجه ویژه‌ای به موضوع زندان‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: افزایش آمار ورودی به زندان‌ها نشانگر آن است که تمامی دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ایجاد جرم در جامعه کمک کنند.

وی نظارت بر نوع قرارهای تأمین صادره، تعیین تکلیف سریع پرونده‌ زندانیان و استفاده از تأسیسات حقوقی پیش‌بینی شده در قانون به منظور مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها یک اصل مهم است و بارها مورد عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مورد تأکید ریاست قوه قضاییه قرار گرفته که از سیاست‌های روشن قوه قضاییه به شمار می‌رود.

سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان، در خصوص میانگین سنی زندانیان زندان‌های استان گفت: رده سنی 33 تا 39 سال بیشترین فراوانی را در بین زندانیان به خود اختصاص داده‌ و افراد 26 تا 32 سال در رتبه دوم قرار دارند، وی افزود: میزان تحصیلات بیشتر زندانیان، مقاطع ابتدایی، راهنمایی و زیردیپلم است.

حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد قابل توجهی از زندانیان غیربومی به استان‌های خود منتقل شده‌اند، گفت: در حال حاضر 5.6 درصد از زندانیان در استان غیربومی هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان یادآور شد: در سال جاری بالغ بر دو هزار مورد بازدید مقامات قضایی از زندان‌های استان کرمان انجام شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha