مساعدت به افزایش ضریب امنیتی زندان‎های کهگیلویه وبویراحمد

با توجه به حوادث اخیر و بروز اغتشاشاتی در برخی از نقاط کشور جلسه ای برای افزایش ضریب امنیتی و بررسی مشکلات و مطالبات زندان ها با حضور مسؤلین قضایی و اجرایی استان کهگیلویه وبویراحمد در دادگستری کل استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد، این جلسه که با حضور معاونین امنیتی و اقتصادی استاندار، مدیر کل امنیتی، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکزاستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و برخی از مسؤلین استانی در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد؛ منصور بیژنی مدیر کل زندان های استان با بیان مشکلات و موانع فرا روی مراکز ندامتگاهی استان، با بیان اینکه دشمن تلاش زیادی را شروع کرده تا بواسطه زندان ها نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد افزود: همه‌ی نهادها و دستگاههای اجرایی و امنیتی می بایست زندان را یک اولویت قرار داده و برای ارتقاء ضریب امنیتی و رفع مطالبات امنیتی همدل و همراه باشند.

مساعدت به افزایش ضریب امنیتی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد

این مقام ارشد زندان های استان بر لزوم توجه جدی به زندان ها و مرتفع نمودن مشکلات اعتباری برای زیرساخت های آن اشاره نمود و افزود: موضوع طبقه بندی زندانیان، بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه آموزی، رسیدگی رفاهی در استای حقوق شهروندی زندانیان نیاز به اعتبار لازم دارد که امید وارم در این زمینه معاونت محترم اقتصادی استاندار و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ما را یاری رسانند.

منصور بیژنی مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان درخصوص تأمین اعتبار برای اندرزگاه جدید زندان گچساران، زیرساخت های آب و برق، تعمیر و تجهیز موتورخانه ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز زندان ها، ایجاد اندرزگاه جدید زندان یاسوج ، نوسازی و بهسازی فضاهای فرسوده، ایجادسوله های اشتغال و کارگاهی مطالبی عنوان و خواستار توجه و تأمین اعتبار لازم برای موارد مطروحه شد.

سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان نیز عنوان داشت: با اعطاء تأسیسات حقوقی به زندانیان واجدالشرایط در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که اگر این مساعدت صورت نگیرد زندانیان بیشتری در زندان ها وجود خواهند داشت.

وی گفت: برای جلوگیری از مشکلات زندان ها، فضای بیشتری لازم است تا هم نظم و آسایش مطلوبی صورت گیرد و هم در راستای فرمایش مقام معظم رهبری با برنامه های اصلاحی زندان ها به مدرسه نیکی ها تبدیل گردد.

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکلالت زندان ها می تواند به جامعه آسیب جدی وارد کند خواستار مساعدت و همکاری و تأمین اعتبار لازم برای رفع برخی از موانع زندان ها از جمله فضای مناسب شد.

وی تصریح کرد: لازم است زمینه سالم‌سازی و بازپروری زندانیان فراهم شود تا بازگشت مفیدی به جامعه داشته باشند.

دکتر حاجی زاده معاون اقتصادی استاندار و دکتر شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این جلسه با اعلام این مطلب که از نزدیک شاهد مشکلات و کمبودهای زندان بوده ایم مساعدت و همکاری خود را برای حل بخشی از مشکلات اعتباری زندان اعلام و در این راستا طبق صورت جلسه تنظیمی هزینه هایی برای درخواست ها و ممطالبات عنوان شده توسط مدیر کل زندان ها اختصاص خواهیم داد.

انتهای خبر/

مساعدت به افزایش ضریب امنیتی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha