اشتغال ۱۸۰ زندانی در کارگاه 800 متری صنایع چوب اردوگاه حرفه‌آموزی شیراز

کارگاه صنایع‌چوب اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی شیراز، با مساحت ۸۰۰ متر مربع راه‌اندازی و تعداد ۱۸۰ نفر از زندانیان در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، با توجه به اولویت اول سازمان زندان ها که همان اشتغال و حرفه آموزی به عنوان مهمترین ابزار اصلاحی و تربیتی در زمان تحمل کیفر و پس از آزادی است تا زندانیان علاوه بر درآمدزایی بتوانند با روحیه مضاعف و تقویت شده بازگشتی سعادتمندانه به آغوش گرم خانواده و جامعه داشته باشند.

واحد اشتغال و حرفه آموزی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز با حمایت و رهنمودهای مسئولان استانی در پیشبرد سیاست ها و تحقق اهداف سازمانی، توانسته منشا خدمات ارزنده ای در راستای کاهش آسیب و رفتارهای پرخطر انجام که مهمترین آن ایجاد اشتغال و حرفه آموزی باشد.

اشتغال ۱۸۰ زندانی در کارگاه صنایع چوب اردوگاه حرفه‌آموزی شیراز

کارگاه صنایع چوب اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، یکی از واحدهای اشتغال زندانیان است که با مساحت ۸۰۰ متر مربع راه اندازی و تعداد ۱۸۰ نفر از زندانیان در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند و آموزش این زندانیان به صورت استاد شاگردی انجام می شود.

نظارت بر نحوه تولید و به کارگیری زندانیان علاقمند به کار در رشته های معرق، مشبک، منبت، حکاکی و خراطی روی استخوان و خراطی بر روی چوب به طور مستمر است.

به زندانیان علاقمند در رشته های فوق، پس از ثبت نام در پورتال سازمان فنی حرفه ای و شرکت در کلاس های آموزشی، با همکاری اداره فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، به آنان که موفق به گذراندن دوره آموزشی و کسب نمره قبولی شوند گواهینامه مهارت و پایان دوره آموزشی اعطا می‌شود.

اشتغال ۱۸۰ زندانی در کارگاه صنایع چوب اردوگاه حرفه‌آموزی شیراز

محصولات تولیدی نیز با همکاری بنیاد تعاون، برپایی نمایشگاه، فروشگاه صنایع دستی و همچنین زندانیان و خانواده آنان به فروش می رسد.

اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز در فاصله ۱۳کیلومتری شیراز واقع شده است و زندانیان با جرم مواد مخدر در این مرکز اصلاحی و تربیتی تحمل کیفر می کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha