زمینه اشتغال ۱۰ خانواده زندانی نیشابور در رشته فرت‌بافی فراهم شد

با پیگیری و تلاش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیشابور و مساعدت بخش خصوصی زمینه اشتغال ۱۰ خانواده زندانی نیازمند در رشته فرت بافی فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان و روسای کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی شهرستان نیشابور، ضمن بازدید از مرکز توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان راههای ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان و موانع موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

در ابتدا طی جلسه ای قابلیت راه اندازی برخی رشته های صنایع دستی پررونق که نیاز به حداقل سرمایه و فضای محدود کارگاهی دارد برای خانواده های زندانیان در این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد همسران زندانیان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی با تقبل هزینه آموزش از سوی این دو نهاد حمایتی مهارت لازم را فرا گرفته، وام خوداشتغالی نیز به آنان اعطا شده و آموزش دوره پلاس بافی نیز برای زندانیان در محل زندان برگزار گردد.

شایان ذکر است در این مرکز رشته های فرت بافی، پلاس بافی، قالی بافی، فیروزه کوبی، نقاشی روی سفال، عروسک بافی، گلسازی، نقطه کوبی، کار با چوب، قلم زنی روی مس و مجسمه سازی صورت می پذیرد و تاکنون ۱۰ نفر از همسران زندانیان نیازمند در رشته فرت بافی مشغول به فعالیت بوده که پس از طی دوره آموزشی ۱۰ روزه، می توانند در محل کارگاه یا بعنوان مشاغل خانگی در منزل به فعالیت بپردازند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha