اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در واکنش به یک خبر دروغ/ «با سخنان نسنجیده ادامه‌دهنده توطئه‌های دشمن نشوید»

روابط عمومی سازمان زندان‌ها درواکنش به خبر کذب تعرض به زندانیان زن اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، روابط عمومی این سازمان در واکنش به مطلبی درخصوص تعرض جنسی به زندانیان زن در زندان‌ها ضمن ابراز تأسف از انتشار چنین اخبار سراسر دروغی اعلام کرد؛

«در فضای غبارآلود خبرهای دروغ و سازمان‌یافته، مطلبی درخصوص تعرض جنسی به زندانیان زن در زندان‌ها، از سوی رسانه‌های بیگانه آن هم بدون ارائه هیچ مدرک معتبری پخش شده است و متعاقب آن از سوی برخی اشخاص همان شایعات بی‌اساس تکرار گردیده، لذا هر چند به مصداق "الباطل یموت به ترک ذکره" آنقدر بطلان این خبر دروغ آشکار می‌باشد که ارزش پاسخگویی ندارد لیکن جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رساند که یکی از شاخص‌ترین طبقه‌بندی در زندان‌ها، تفکیک زندانیان زن از بخش مردان می‌باشد و همچنین مراقبت از زندانیان زن در زندان زنان توسط کارکنان خانم انجام می‌گیرد. بدین ترتیب ساختار مدیریت زندان زنان از ابتدای ورود زندانیان به گونه‌ای طراحی شده که تمامی اقدامات اعم از نگهداری، اعزام به مراجع قضایی و درمانی توسط کارکنان خانم صورت می‌پذیرد.

لازم به ذکر است محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از جهت زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تأمینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولین سازمان زندان‌های کشور می‌باشد.

در این رابطه خاطرنشان می‌سازد امروزه محیط زندان‌ها با دیوارهای شیشه‌ای در دسترس ناظرین قانونی و سایر مسئولین ذیربط و مراکز حقوق بشری داخلی و البته بین‌المللی قرار گرفته که در این میان رعایت کرامت زندانیان و حفظ حقوق آنان برگرفته از آموزه‌های دینی به عنوان منشور زندانبانی جمهوری اسلامی ایران در سرلوحه اقدامات سازمان می‌باشد.

درعین حال واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع محترم قضایی به‌طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد نموده به گونه‌ای که در طول شبانه‌روز با دوربین‌های مداربسته زیر نظر مراقبین و مسئولین زندان زنان مراتب مورد کنترل واقع می‌گردد.

ضمن آنکه به‌طور نوبه‌ای با اعزام افراد متخصص و بازرسین ویژه از سازمان زندان‌های کشور، زندان‌های زنان مورد بازرسی قرار گرفته به‌نحوی که تاکنون در مورد تعرض هیچ‌گونه گزارشی نشده است.

در خاتمه اشعار می‌دارد از آنجا که این ادعا به‌صورت کلی و بدون ذکر مصداق و ارائه دلیل مطرح گردیده، این سازمان حق شکایت را در برخورد با کسانی که با تشویش اذهان عمومی مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ می‌نماید برای خود محفوظ می دارد».

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha