مدیران نباید از جانشین‌پروری بترسند
افتتاحیه دوره آموزشی روسای اداراه امور کارکنان زندانهای کشور در کرمان

جمشیدی مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان زندانهای کشور در افتتاحیه دوره آموزشی روسای اداراه امور کارکنان زندانهای کشور گفت: عدم اشتیاق سازمانی، خستگی و افسردگی از نتایج بی‌توجهی مدیران به آموزش تعهد سازمانی کارکنان است‌.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، افتتاحیه دوره آموزشی رؤسای ادارات امور کارکنان زندان‌های کشور با حضور جمشیدی مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان زندان‌های کشور، مسئولین و کارشناسان اداره کارکنان سازمان و حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان به میزبانی مرکز آموزش و پژوهش منطقه ۵ برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان کرمان، ضمن عرض خیر مقدم، گزارشی از فعالیت‌های امور کارکنان زندان‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی، کسب مهارت‌ها و تبادل اطلاعات و اندیشه، یقینا برای همه جایگاه‌ها و مشاغل یکی از ضرورت‌هاست و بایستی مورد توجه تمامی مدیران در همه حوزه‌ها قرار گیرد.

سیدمجتبی حسینی افزود: آموزش منابع انسانی، همواره مسیری مطمئن برای استقرار و پیاده‌سازی اهداف سازمانی و راهبردی به شمار می‌رود.

وی ضمن تأکید بر استمرار آموزش منابع انسانی گفت: آموزش نیروی انسانی سازمان، مربوط به زمان خاصی نیست بلکه باید در همه ادوار در دستور کار تمامی مسئولین دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار گیرد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان، با تأکید بر سختی کار در زندان‌ها و چالش‌های موجود در کار زندانبانی افزود: توجه به آموزش و توانمندسازی کارمندان برای سازمان زندان‌ها امری ضروری است و هرچه توجه به نیروی انسانی بیشتر باشد، شاهد تأثیر مستقیم آن بر پیشبرد اهداف سازمانی که اصلاح و تربیت زندانیان می‌باشد، خواهیم بود.

جمشیدی مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان زندان‌های کشور، ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل زندان‌های استان و سایر همکاران، با مطرح کردن این سوال که چرا وقتی به برخی همکارانمان مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که خسته‌ و افسرده‌اند؟ اشتیاق سازمانی ندارند؟ با وجود اینکه از دید مدیران، همه کارها درست انجام شده ولی نتیجه عملکرد و رفتار کارمندان گویای درستی کارها نیست؟

جمشیدی پس از طرح این سؤالات، به اهمیت آموزش تعهد سازمانی پرداخت و گفت: آموزش تعهد سازمانی امری بسیار مهم و ضروری است با این وجود کاری سخت و دشوار است.

وی در ادامه به موضوع جانشین‌پروری پرداخت و گفت: یکی دیگر از معضلاتی که سازمان زندان‌ها با آن مواجه است و به آن اهمیت داده نشده، عدم توجه به جانشین‌پروری و شناسایی استعدادهای همکاران است‌. متاسفانه همکاران از این کار می‌ترسند زیرا فکر می‌کنند کسی را که آموزش می‌دهند قرار است جای خودشان را بگیرد.

توجه به مدیران و نیروهای بازنشسته از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی به آن پرداخت و تأکید کرد که این موضوع در دستور کار مدیران قرار گیرد چرا که در صورت عدم توجه به آنها، به نیروهای حاضر نیز بی‌انگیزگی وارد می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha