14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی معاون حقوقی قوه‌قضاییه در مراسم آزادی زندانیان شرکت کرد و با آنان دیداری چهره به چهره داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، با همکاری ستاددیه، کمک خیرین و مراجع قضایی 14 زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شدند.

مجید احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در ابتدای این مراسم گفت: همکاری مراجع قضایی به پیشبرد اهداف اصلاحی و تربیتی کمک شایانی کرده است و نتایج مثبت آن مشهود است. وی افزود: بیش از 95 درصد از دادرسی ها در سطح زندان های استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

احسانی به بازدیدهای مستمر مراجع قضایی اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون 613 مورد قضات از زندان ها بازدید کردند و به بررسی پرونده های قضایی زندانیان پرداختند. وی گفت: طی دوسال گذشته 500 زندانی نیازمند مالی از زندان آزاد شدند که از ابتدای سال تا کنون 125 زندانی با کمک ستاد دیه، انجمن حمایت و مراجع قضایی به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان های استان ایلام خاطر نشان کرد: اشتغال زندانیان اولویت اول سازمان زندان ها در برنامه های اصلاحی و تربیتی است که بحمدالله در این استان برای 33 درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و 40 درصد از زندانیان مشغول مهارت آموزی در رشته های مختلف هستند که تا پایان آبان ماه سال جاری 319 گواهینامه مهارت برای آنان صادر شده است.

14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: اگر سبک زندگی ما فاطمی و منطبق با سیره زندگی ائمه اطهار باشد قطعاً دچار آسیب نخواهیم شد.

وی با تأکید بر تقویت کار فرهنگی در سطح زندان ها، افزود: گاهی شنیدن درد دل ساده یک زندانی و سرکشی از خانواده های آنان، تاثیر بسزایی در کاهش آلام آنان دارد و این یک امر فرهنگی بسیار بار ارزش محسوب می شود.

14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

معاون حقوقی قوه قضاییه ضمن تأکید بر خودشناسی و خدا شناسی با هدف اصلاح مسیر زندگی، خطاب به زندانیان گفت: با خدا معامله کنید و ارزش وجودی خود را بدانید. حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اذعان داشت: تلاش مراجع قضایی و مسئولین زندان برای رفع مشکلات شماست و اگر شما به ارزش واقعی خود پی ببرید هیچ گاه به سمت جرم نمی روید و دچار آسیب نمی شوید.

این مقام قضایی، در پایان از تلاش های مدیرکل زندان های استان، رییس کل دادگستری و دادستان و کلیه مسئولینی که در جهت خدمت به جامعه مددجویان و رفع مشکلات آنان تلاش می کنند، تقدیر کرد و تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و رفع مشکل آنان یک وظیفه عمومی است.

14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

گفتنی است در این مراسم رییس کل دادگستری استان ایلام، دادستان و جمعی از مراجع قضایی نیز حضور داشتند و در بازدید از زندان مرکزی به همراه حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، با زندانیان دیداری چهره به چهره داشتند و همچنین از زندانیانی که در مسابقات قرآنی منطقه ای حائز رتبه برتر شدند نیز تقدیر شد.

14 زندانی نیازمند مالی استان ایلام آزاد شدند

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha