ارتقاء کیفی اقدامات اصلاحی‌وتربیتی در زندان‎ها نیازمند تعامل جهادی دستگاه‌های متولی است

محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان در صدر هیاتی با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتصاب علی سرگزی را به سمت مدیرکل تبریک گفت .  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان،خسروی باز اجتماعی کردن مددجویان آسیب دیده را تکلیف و رسالت اصلی سازمان زندان ها بیان کرد و گفت:تعامل و همکاری نهادها،سازمان ها و بخش خصوصی که نقش بسزائی در اجرای برنامه های فرهنگی و... در سطح اجتماع دارند میتواند در ارتقاء کیفی اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان ها تاثیرگذار باشند.
وی از زندان به عنوان شهری در دل شهر یاد کرد و خواستار توجه ویژه متولیان فرهنگی به زندان ها با هدف گام مشترک در مسیر بازگشت سعادتمندانه افراد بزه کار به بطن جامعه شد و تصریح کرد:همراهی و تعامل جهادی دستگاه های فرهنگی با زندان ها بدون شک نتایج مثبت و ارزنده ای را در پی خواهد داشت . اشتغال و حرفه آموزی مددجویان در زندان ها از اولویت خاصی برخوردار است و باز اجتماعی کردن مددجو با سلامت جسم و روح از طریق بخش های مختلف دیگری همچون برنامه های قرآنی،هنری،آموزشی و تربیت بدنی تحقق خواهد یافت و ایجاد امید به آینده در مددجویان بطورحتم با ارتقاء سطح کیفی اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان ها نیازمند تعامل جهادی دستگاههای متولی است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در تمام زمینه ها باید جهادی بودن را به همراه داشته باشد تا ترویج و گستردگی آن بتواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند و در ادامه گفت:این اداره کل آمادگی لازم جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و ورود در بخش آموزش های مرتبط در راستای کاهش آسیب های اجتماعی را دارد.
وی همچنین افزود:حوزه فرهنگ و هنر تاثیر مهمی در نزدیک شدن با این هدف را داراست و همکاری دستگاه های فرهنگی و هنری با زندان ها قطعا در برگشت سالم یک مددجو به جامعه موثرواقع شوند.
گفتنی است دو طرف بر تدوین تفاهم نامه همکاری جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری فی مابین اداره کل زندان ها با اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان ،تاکید ویژه داشتند.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha