مرکز جدید اشتغال اردوگاه کاردرمانی استان مرکزی به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل زندانهای استان مرکزی به صورت میدانی از محل طرح ساخت مرکز جدید اشتغال اردوگاه کاردرمانی اراک  بازدید و از راه اندازی این مرکز  با هدف ایجاد حداکثری شغل و درآمد برای زندانیان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مرکزی، علی اسلام خواه با اعلام خبر فوق افزود؛ در راستای تحقق اولویت های مورد نظر ریاست سازمان زندان ها مبتنی بر توسعه اشتغال به عنوان رکن اصلی فرآیند اصلاح زندانیان ، استفاده بهینه از فضاهای موجود و ساخت و طراحی فضاهای جدید در دستور کار قرار گرفت .

وی اشاره کرد؛در این رابطه با مشارکت فکری و اعتباری فعالان عرصه تولید با برنامه ریزی صورت گرفته مکانی به وسعت 720 متر در 2 طبقه از نیمه دوم سال گذشته به عنوان مرکز اشتغال طراحی و هم اکنون مراحل پایانی اجرای این طرح مهم به همت دست اندرکاران اردوگاه کاردرمانی و همکاری مسئولان حوزه های مرتبط ستادی اداره کل در حال اتمام است .

مدیرکل زندان های استان مرکزی خاطرنشان کرد؛ تولید محصولات باکیفیت و شیوه های بهره مندی از نیروی کار و تلاش زندانیان در کارگاه های مستقر در زندان ها مورد توجه صنعتگران قرار گرفته و با انجام اقداماتی موثر در ستاد سازمان ومراکز استان ها امروزه کارگاه های اشتغال متعددی با مشارکت بخش خصوصی در زندان های استان راه اندازی شده و این رویه همچنان در حال پیگیری است .

مرکز جدید اشتغال اردوگاه کاردرمانی  به زودی راه اندازی می شود/ ایجادحداکثری شغل و درآمد ثابت برای زندانیان در دستور کاراست

این مقام مسئول اظهارداشت؛ علاوه بر اجر معنوی و اثربخشی کمک بر رویکرد اصلاح پذیری زندانیان وکاهش معضلات وآسیب های اجتماعی در جامعه ، در اجرای قوانین مدون به تولیدکنندگانی که در زندان فعالیت نموده و زمینه اشتغال زندانیان را فراهم می کنند وام و تسهیلات کم بهره اعطا می شود.

اسلام خواه با بیان مطلب فوق تصریح کرد؛ ریشه بسیاری از جرایم ناتوانی فرد در تأمین هزینه های زندگی و نداشتن شغل و درآمد کافی است وبراین اساس ایجاد اشتغال حداکثری برای زندانیان و حمایت از آنان پس از آزادی از زندان عامل بسیار مهمی بر کاهش آمار وقوع و تکرار جرم است .

مرکز جدید اشتغال اردوگاه کاردرمانی  به زودی راه اندازی می شود/ ایجادحداکثری شغل و درآمد ثابت برای زندانیان در دستور کاراست

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha