بررسی مشکلات انتقال زندان تبریز به خارج از شهر
جلسه انتقال زندان تبریز به خارج از شهر

مشکلات ندامتگاه های استان آذربایجان شرقی با حضور مسئولین استانی در محل دفتر معاون هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی ، درراستای مشکلات زندانهای استان علی الخصوص مشکل انتقال زندان تبریز به خارج از شهر طبق هماهنگی صورت گرفته جلسه مشترک با مسئولین استانی از جمله دادستان مرکز استان ،معاون هماهنگی عمرانی استانداری ،شهردار کلان شهر تبریز و جمعی ازمدیران کل در محل سالن جلسه دفتر هماهنگی عمرانی استانداری تشکیل شد.

در این جلسه جوادی مدیر کل زندانهای استان در خصوص وضعیت فعلی زندان تبریز گزارشی را ارائه کرد وافزود : طبق قانون، انتقال زندان‌ها و آئین نامه اجرایی آن و نیز قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‌های کشور ، مقدمات مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز در خصوص انتقال زندان تبریز به خارج از شهر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با همکاری متولیان امر شاهد تحولات مهم در این زمینه باشیم.

جوادی افزود: با توجه به قدمت و فرسودگی زندان تبریز و هزینه‌های گزاف تعمیر و نگهداری فضاهای فیزیکی موجود، باید برنامه ریزی مدونی را جهت انتقال این زندان به خارج از شهر انجام داد.

بررسی مشکلات انتقال زندان تبریز به خارج از شهر

مدیر کل زندانهای استان در ادامه گفت:با وجود اینکه محلی برای ساخت زندان جدید تبریز مشخص شده است، اما به دلیل کمبود اعتبارات لازم هنوز این طرح ملی به سرانجام مشخصی نرسیده و هر سال انتقال زندان به خارج از شهر و محل جدید با تعویق های چندین ماهه مواجه می شود.

در ادامه علیلو دادستان مرکز استان با بیان اینکه مطابق با قوانین مصوب ازجمله قانون انتقال زندان‌ها و مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی به خارج از شهرها و آئین‌نامه اجرایی آن، تمامی زندان‌ها با اولویت مراکز فرسوده و قدیمی باید از بافت مسکونی و شهری به حومه شهرها منتقل شوند گفت :یکی از دغدغه های اصلی مسئوین قضایی استان انتقال زندان تبریز به خارج از شهر است که امیدوارم تصمیاتی که در این جلسه جهت انتقال زندان تبریز به خارج از شهرگرفته خواهد شد هر چه سریعتر عملیاتی گردد.

علیلو در ادامه از عدم وجود بازداشتگاه موقت درشهرستان تبریز انتقاد کردوگفت : بازداشت‌ موقت در اصطلاح حقوق کیفری به معنای نگهداری متهم در جریان تحقیقات مقدماتی است که متاسفانه استان آذربایجان شرقی تنها استانی است که در سطح کشود فاقد بازداشتگاه موقت می باشد.

دادستان مرکز استان در ادامه گفت :ساخت بازداشتگاه موقت مستلزم زمین مناسب در تبریز ویا نزدیکی مرکز استان می باشد که در صورت اختصاص زمین مناسب از سوی مسئولین استانی ، می توانیم بودجه ساخت آن را با رایزنیهای مختلف از قوه قضائیه تامین کنیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha