معاون وزیر آموزش و پرورش از ندامتگاه قزلحصار بازدید کرد

به منظور بررسی عملکرد ندامتگاه قزلحصار در بخش تحصیل مددجویان و توسعه همکاری‌ها بین زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش، علیرضا عبدی به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج از ندامتگاه قزلحصار بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، معاون وزیر و رئیس نهضت سوادآموزی در بازدید از کلاس‌های سوادآموزی مرکز یادگیری محلی ندامتگاه قزلحصار کرج اظهار داشت: باید بین کسی که در زندان باسواد می شود و کسی که به دنبال کسب علم و دانش نمی رود، تفاوت قائل شویم. کار در ندامتگاه خدمتی بسیار ارزشمند است که انشاءالله کارکنان آن، نتیجه این تلاش ها را در زندگی خود ببینند.

علیرضا عبدی که به منظور بررسی عملکرد ندامتگاه قزلحصار در بخش تحصیل مددجویان و توسعه همکاری‌ها بین زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش، در ندامتگاه قزلحصار حضور یافته بود، بیان کرد: بایستی به حرف امام خمینی (ره) جامعه عمل بپوشانیم و یک سند و برنامه باسوادی برای تمام زندانیان طراحی و تدوین کنیم.

معاون وزیر با تأکید بر این‌که ذات سواد، آرامش بخش و راه گشاست، ادامه داد: نه تنها در نهضت سوادآموزی بلکه در تمام ابعاد آموزشی کشور باید تمهیداتی اندیشیده شود و همه پای کار بیاییم و آستین ها را بالا بزنیم و بحث سوادآموزی را در ندامتگاه دریابیم.

عبدی یادآوری کرد: خیلی سریع باید کارگروهی تشکیل شود و یک‌بار برای همیشه قاعده‌ای گذاشته شود که هر بی سوادی که وارد این مکان می شود باید تا وقتی که خارج می شود به تحصیل بپردازد و باسواد خارج شود، چرا که باسواد شدن و علم اندوزی باعث جلوگیری از خیلی از اشتباهات و ارتکاب جرم می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: باتوجه به اینکه در این مکان افرادی مشغول احیای انسانیت هستند و بخشی دیگر از آموزش و پرورش اتفاق می افتد، کار خیلی سخت‌تر هم است.

در این دیدار که اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران و اشکان کمالی مدیر ندامتگاه قزلحصار نیز حضور داشتند، از سالن ورزشی، کتابخانه و کلاس‌های درس بازدید بعمل آمد و مددجویان درخواستها و پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی بیان کردند.

در پایان از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج و دیگر مدیرانی که در زمینه سوادآموزی تلاش مضاعفی کرده بودند، قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha